Šta povezuje Mikija Mausa, Duška Dugouška, Super Marija i Vučka?

Maskote su nastale kao fenomen sportskih manifestacija krajem 19. veka, a danas su neizostavni deo svake ozbiljne strategije komunikacije nekog brenda. Bilo da je reč o sportu, zabavi ili korporativnom svetu, maskote su mnogo više od simpatičnih likova – one su živi simboli koji povezuju neki brend sa publikom na emotivnom nivou.
Iako Miki Maus, Duško Dugouško, Super Mario i Vučko nikada nisu „sarađivali“, niti su svi nastali u isto vreme, svaka od ovih maskota imala je ključnu ulogu u izgradnji brenda koji predstavlja. A šta ih to čini tako moćnim?
Maskote su zapravo čarobnjaci marketinga – one daju ljudske osobine poznatim brendovima, pretvarajući ih iz apstraktnih pojmova u likove sa kojima publika može da se poveže. To nije samo simpatičan trik, već moćna strategija koja podstiče poverenje.
Sećate se Mikija Mausa? Ne morate ni da vidite logo – dovoljno je da ugledate njegove okrugle uši i odmah pomislite na Dizni. Isto važi i za Duška Dugouška i legendarnu „Šašavu družinu“ Vorner brosa, Super Marija koji nas vraća u detinjstvo uz Nintendo ili Vučka, maskotu Olimpijskih igara u Sarajevu, čiji osmeh i narandžasti šal izazivaju nostalgiju kod svih koji su proživeli taj istorijski sportski trenutak.
Dobra maskota priča priču – i to bez reči! Zato ih viđamo svuda: u animacijama, na bilbordima, u igrama, na društvenim mrežama, pa čak i na pakovanjima proizvoda. One su tihi, ali moćni ambasadori brenda.
Pogledajte samo neke od primera: kada vidite plavokosog ježa Sonika, znate da se radi o Sega igrama. Petao Futiks i fudbalska lopta odmah nas vraćaju na Svetsko prvenstvo u fudbalu 1998. godine. A Viktor, beli orao, nije samo maskota fudbalske reprezentacije Srbije – on je simbol borbenosti i nacionalnog ponosa. Prepoznatljivost je ključ uspeha, a maskote to omogućavaju na prvi pogled!
Maskote nisu samo simboli – one bude emocije! Njihova osnovna misija oduvek je bila širenje sreće, a to i danas uspešno rade. Zamislite navijače na sportskim događajima. Oni skaču, pevaju, navijaju – a maskote su tu da dodatno podignu atmosferu! Fotografisanje s maskotom, koreografije, navijački rekviziti – sve to stvara osećaj zajedništva i čini događaje nezaboravnim. Neke maskote su toliko uspele u svojoj misiji da su postale mnogo više od običnog simbola. Orlovi, nadimak fudbalske reprezentacije Srbije, inspirisan je dvoglavim orlom sa grba, ali i pomenutom maskotom Viktorom. To je dokaz da maskote nisu prolazni trend, već deo identiteta – bilo da je reč o sportskom timu, globalnoj korporaciji ili omiljenom junaku iz detinjstva.
Od sportskih terena do ekrana i prodavnica, maskote su svuda. One nisu samo ukrasi – one su srce i duša brenda, graditelji emocija i sećanja koja traju. Idealna prilika da vidite maskotu uživo biće EXPO 2027 Beograd. Ova Specijalizovana izložba ući će u istoriju ne samo kao prva u Srbiji i na Zapadnom Balkanu, već i po još jednom Expo simbolu koji će se još dugo pamtiti.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)