Nema više vožnje po centru grada zbog novog propisa: Stavljen veto na omiljene automobile Srba
Tanjug/Tanja Valić

Odahnulo je 800.000 vlasnika polovnih vozila u Srbiji posle odluke Ministarstva saobraćaja da preispita propis o količini izduvnih gasova koju emituju automobili, jer će ipak moći da ostanu na ulicama i pored toga što ne mogu da ispune predviđene uslove.

Ipak, "jugići", "golf dvojka", "kečevi" i drugi srpski "oldtajmeri" ostaće na prilazima velikih gradova. Moći će da se voze po selima i manjim gradovima, kao i u određenim, više ekološkim delovima zemlje.

Naime, da se prihvatila odluka da sva vozila, bez obzira na starost, moraju da ispoštuju granicu gasova koju njihovi auspusi mogu da ispuste u vazduh, morali bi da završe na otpadu ili da ugrađuju katalizatore koji su skuplji od samih četvorotočkaša. Rešenje je, kako kažu u Komitetu za kontrolu saobraćaja, da se napravi određena klasifikacija vozila koja će se voziti po velikim gradovima, selima, određenim delovima Srbije…

Nije isto voziti "juga" u Ivanjici i na Brankovom mostu

– Prosečna starost voznog parka u Srbiji je 17 godina. Kada bi se strogo držali dozvoljenog procenta izduvnih gasova, 800.000 vozila bi moralo da završi na otpadu. Mnogi polovnjaci su napravljeni bez katalizatora, kao što je “golf dvojka”, auto koji je popularan i posle toliko godina u našoj zemlji, a posebno u centralnoj i južnoj Srbiji. Neće ovaj četvorotočkaš narušiti mnogo životnu sredinu ako se vozi od Ivanjice do Sjenice zemljanim putem, ili u Pirotu, na Staroj planini – kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za kontrolu i bezbednost saobraćaja.

Nema više vožnje po centru grada zbog novog propisa: Stavljen veto na omiljene automobile Srba

Wikipedia

 

Ali, kako on ističe, takvo vozilo, kao i auta kao što su "jugići", "dijane", "kečevi", ne treba da ulaze u centar velikih gradova. Nije isto ako se takav automobil vozi van grada, po selima i u Nemanjinoj ulici ili na Brankovom mostu, gde je procenat zagađenja veoma visok.

– S druge strane, moramo da znamo da u evropskim metropolama postoje nalepnice, od zelene sa kojom možete svuda da se vozite, do
crne, koja ne dozvoljava da se uđe u grad – ističe Okanović.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (2)

Loading
Borko Vasic

18.05.2021 00:17

osnovna ideja novog zakona je da "RAJU" proteraju iz centra gradova, da bi "novokomponovana ELJITA" mogla da paradira sa džipovima u centru, da im ne bude gužva kada paradiraju...

jaja

18.05.2021 06:42

bravo... a sta cemo s ovima sto ima churi iz auspuha a slobodno se voze... nisam nikad video da ih je pojurila policija