NAŠLI NAČIN DA OTIMAJU PARE POD PAROLOM ČUVANJA PRIRODE: SBB naplaćuje i štampanje računa!
Tako je među poslednjima stigla i ona da je od 1. maja ovaj operater počeo da naplaćuje izdavanje i slanje računa svojim korisnicima, pa su svi oni koji nisu prešli na elektronsko izdavanje računa, takozvani e-račun, dobili uvećane obaveze plaćanja za 100 dinara.
Pod parolom da čuva prirodu, kompanija je na ovaj način prekršila član 12. Zakona o zaštiti potrošača. Članom 160, stav 1, tačka 5 istog zakona predviđeno je novčano kažnjavanje trgovca koji naplati izdavanje i slanje računa, novčanom kaznom u iznosu od 300.000 do dva miliona dinara.
- Svi SBB korisnici koji do 31. maja pređu ili već koriste e-račun poput velikog broja naših korisnika, mesečne račune plaćaće po nepromenjenoj ceni sve dok imaju aktivnu uslugu. Cena paketa od 1. maja biće uvećana za 100 dinara samo onim korisnicima koji ne aktiviraju e-račun - stoji u mejlu koji su korisnici dobili od kompanije.
Uvećanje računa za one koji nemaju e-račun oni su predstavili kao uštedu za one koji ga imaju.
- Naši agenti u najbližem prodajnom mestu, kontakt-centru, putem četa ili društvenih mreža stoje na raspolaganju svim korisnicima za podršku u uspostavljanju svih SBB usluga, pa tako i e-računa, koji mogu da aktiviraju uz našu pomoć u svakom trenutku i tako ostvare uštedu. E-račun u potpunosti zamenjuje račun u papirnom obliku, čuva prirodu i omogućava brže, jednostavnije, lakše i sigurnije plaćanje - napisali su oni.
Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ kažu da je ovakvo postupanje suprotno Zakonu o zaštiti potrošača.
- To je suprotno članu 12. Zakona o zaštiti potrošača. Takođe, članom 160, stav 1, tačka 5, predviđeno je novčano kažnjavanje trgovca koji naplati izdavanje i slanje računa, novčanom kaznom od 300.000 do dva miliona dinara - kažu oni.
Evo ugovor, a o ceni ćemo kasnije
Kako tvrdi čitateljka Jasmina I., SBB joj je poslao Aneks ugovora bez cene, što je nečuveno.
- Na Aneksu koji su mi poslali piše samo naziv paketa, bez cene. Kada sam ih zvala i otišla u poslovnicu da pitam zbog čega nije iskazana cena, rekli su da nema potrebe i da ni na ugovoru nema cene! Obratila sam se inspekciji i oni su mi rekli da cena mora da stoji i da im pošaljem prijavu sa slikanom dokumentacijom - kaže Jasmina I.
Takođe, svim korisnicima koji dobiju uvećan račun savetuju da stvar prijave tržišnoj inspekciji.
- Svi potrošači koji dobiju uvećanje računa od 100 dinara treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji u svom gradu i pozovu se na navedene odredbe Zakona. „Efektiva“ je takođe obavestila tržišnu inspekciju u Beogradu - poručili su iz ovog udruženja.
Ovakvo postupanje korisnici su nazvali nezakonitim ucenjivanjem.
- Možda mogu da umanje račun onima koji pristanu na e-račun, ali nikako ne smeju da uvećavaju račune onima koje to ne interesuje ili ne žele. Imaju pravo da plate uslugu svim dostupnim legalnim načinima bez penala. Samo što će oni na kraju verovatno da tvrde da su uvećali račune svima, na šta kao imaju pravo, a da ovima sa e-računima daju popust - kaže Draža M., nekadašnji korisnik.
Nikad više kod njih!
Sudeći po ostalim komentarima na društvenim mrežama, ovakav postupak građane je razbesneo, pa još više njih planira da raskine ugovore sa ovom kompanijom.
- Baš zbog ovakvih stvari sam otišao od njih, usluga preskupa a kvalitet nula. Deset godina sam bio njihov korisnik, nijednu privilegiju ni promociju nisam dobio osim otključanih HBO kanala koje sad imam kod drugog operatera uz osnovni paket. Nikad više kod njih - napisao je u komentaru na Fejsbuku Nikola J.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (3)
Sto
21.05.2021 07:15
100 din štampanje računa?Gde ga štampa, jel u Los Anđelesu?
bg
21.05.2021 12:07
Ja vise ne poznajem nikoga koji je sa SBBom sklopio ugovor, svi moji poznanici zajedno sa mnom su im otkazali uslugu jos pre dve godine.
Student
21.05.2021 16:20
Sreća pa ostali operatori nemaju to pa vi možete da ovim tekstom ližete jaja Vučiću