STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Zbog ovoga može izbiti požar u autobusu!
EPA/KOCA SULEJMANOVIC

 

Najčešći uzroci su curenje goriva iz sistema napajanja motora ili curenje ulja hidrostatičkog pogona ventilatora u kombinaciji sa visokim temperaturama ili električnim pražnjenjem, ističu poznavaoci.

Na autobusima 59 i 707 u kojima je pre dva dana za manje od sat vremena izbio plamen, vatra se, na kraju se ispostavlja, pojavila u istom delu – motornom. Za „pedesetdevetku”, liniju koju drži Konzorcijum privatnih prevoznika, još prekjuče bilo je poznato da je požar buknuo kod motora, a da je isti slučaj i sa GSP-ovom „sedamstosedmicom”, u međuvremenu su nam potvrdili u Sekretarijatu za javni prevoz. Vozilo na liniji 707 čiji se motorni prostor zapalio marke je „Ikarbus” i staro je desetak godina. Nedavno je, kako smo već pisali, goreo i GSP-ov autobus 706. I dok mnogi, čim dođe do ovih nemilih događaja, na prvu loptu ocenjuju da tome najčešće kumuje starost vozila, poznavaoci problematike ističu da starost autobusa i vatra u motornom delu nisu direktno uzročno-posledično povezani.

– Eto, na primer, autobus 59 koji je goreo pre dva dana, star je svega pet godina, pa se opet to desilo. Zaista, razni razlozi mogu da dovedu do izbijanja vatre u vozilu. Creva, curenje ulja, spojevi sa motorom… I koliko god da vozila prolaze redovne dnevne i druge obavezne preglede, ovakve iznenadne havarije ne mogu da se predvide – kaže jedan od poznavalaca „organizma” autobusa koji je želeo da ostane anoniman.

Kada je reč o autobusu 707, kako ističu u Sekretarijatu za javni prevoz, ono je prošlo redovan šestomesečni pregled jer svi autobusi u sistemu javnog linijskog prevoza na teritoriji grada imaju dva puta godišnje redovne tehničke preglede.

– Još se utvrđuje tačan uzrok požara koji se dogodio na vozilu. U zoni motornog prostora vozila se razvijaju izuzetno visoke temperature, zato se u tom prostoru dešavaju samozapaljenja. Najčešći uzroci su curenje goriva iz sistema napajanja motora ili curenje ulja hidrostatičkog pogona ventilatora, a sve u kombinaciji sa visokim temperaturama ili električnim pražnjenjem – varničenjem u navedenom prostoru – pojašnjavaju i u sekretarijatu.

Kako stručnjaci iz ove oblasti i prevoznici ukazuju, ovi nemili događaji u javnom prevozu nešto češće se dešavaju kada učestalije krene da se koristi klima u vozilima, što je, napominju, dodatno opterećenje za autobuse.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading