USKORO NOVI ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA Tržišni inspektori dobijaju veću nadležnost da kažnjavaju
U pripremi je novi Zakon o zaštiti potrošača koji bi trebalo da poveća obim podrške kupcima u turističkom sektoru, uvode se prekršajni nalog čime se daje veća odgovornost tržišnim inspektorima koji će imati pravo da na licu mesta sankionišu trgovce i vansudsko rešavanje sporova.
Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kažu da izmene kojima se prepliću Zakon o turizmu i zaštiti potrošača nisu baš najsjajnije rešenje, te da je bilo logičnije povećati odgovornost Zakona o turizmu.
– Mi nismo pretpreli nikakve bitne promene što se tiče Zakona o zaštiti potrošača, nama je cilj da idemo ka EU, što smo postigli zakonom iz 2014. godine. Ostali smo na istim pravima i rokovima, sve je skoro isto definisano kao 2014. godine. Jedna razlika je prekršajni nalog oi vansudsko rešavanje sporova – kaže Marko Dragić iz organizacije.
On je objasnio da će se novim Zakonom imati evidencija koliko se potrošačkih sporova vodi i kakva je sudska praksa, što više neće biti slučaj.
– Neće više biti slučaj da na dva ista spora budu dve različite presude, već će u buduće postojati utemeljena sudska praksa po kojoj sudovi treba da postupaju – objasnio je Dragić.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)