OVO JE ULOGA OBEZBEĐENJA U GRADSKOM PREVOZU Birajte: Karta kontroloru ili lična njegovom pratiocu
Foto: EPA/ANDREJ CUKIC

Kako tvrde iz kompanije, licencirani radnici obezbeđenja imaće pravo da legitimišu putnike koji "grubo krše obavezu posedovanja putne legitimacije", ali na pitanja o tome ima li novo obezbeđenje pravo da fizički interveniše ako dođe do incidenta, iz ove kompanije nisu dali odgovor.

 

Cilj uvođenja obezbeđenja u gradskom prevozu je zaštita poslovanja same kompanije kao i Grada Beograda, kažu iz kompanije Kentkart.

- Uvođenje ove vrste obezbeđenja podrzumeva sprečavanje incidenata u vozilima javnog prevoza dok se obavlja kontrola voznih isprava i predstavljaće i jednu vrstu pomoći našim kolegama kontrolorima. Ovom novinom smo želeli da kontrolu karata podignemo na jedan viši, kvalitetniji nivo i sa ciljem da se građani, ali i naši zaposleni osećaju sigurno dok obavljaju svoj posao - kažu iz ove kompanije za Mondo.

OVO JE ULOGA OBEZBEĐENJA U GRADSKOM PREVOZU Birajte: Karta kontroloru ili lična njegovom pratiocu

Foto: EPA/ANDREJ CUKIC

 

Sva ovlašćenja licenciranog obezbeđenja su definisana Zakonom o privatnom obezbeđenju, tvrde iz ove kompanije.

- Radnici su adekvatno uniformisani i poseduju licence za obavljanje tog posla koje izdaje MUP Republike Srbije. Zakon koji regulise rad FTO određuje pravo radnika obezbeđenja da legitimiše lica. Konkretno, u ovom slučaju, to bi se odnosilo samo na putnike koji grubo krše obavezu posedovanja putne legitimacije i koji odbijaju svaki vid saradnje sa kontrolorom ili koji, u najekstremnijem slučaju , ugrožavaju bezbednost kontrolora - poručuju iz kompanije.

Kako tvrde još su u toku obuke i "test period", nakon čega će se znati više detalja o funkcionisanju ove nove vrste kontrole u GSP.

- U toku je probni period i uhodavanje timova kontrolora i FTO i on će trajati do 1.septembra. Timovi će svaki dan biti raspoređivani na druge linije javnog prevoza - rekli su iz kompanije Kentkart.

Da podsetimo, kompanija Kentkart Southest Europe DOO saopštilla je da od danas počinje kontrolu karata u javnom gradskom prevozu uz povećan broj kontrolora u čijim timovima će biti i licencirano obezbeđenje.

Kentkart će ovaj posao obavljati u saradnji sa kompanijom registrovanom za fizičko-tehničko obezbeđenje Profi Team Plus.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (6)

Loading
Zlatko

02.07.2021 16:32

U potpunosti se slažem i podržavam uvođenje reda u gratski prevoz.

Zoran

02.07.2021 17:34

Dosta sverca dodjosa kojim ponasanjem se nanosi steta prihodima grada od oko 100 miliona eura godisnje. Za taj iznos koji.je grad donirao prevozniku grad moze finansirati brojne druge delatnosti od interesa za sve nas beogradjane.

Dragoljub

02.07.2021 17:35

Neće da može da imaju pravo da legitimišu, nemaju pravo ni da zadrže ako hoćeš da odeš jer je to protiv pravno lišavanje slobode. Na tako nešto imaju pravo samo policija i komunalna milicija

Milan

02.07.2021 17:43

FTO prema Zakonu o FTO ima pravo da legitimise lice koje ulazi ili izlazi is sticenog objekta, ili u slucaju kada se ugorzava sticeno lice u ovom slucaju kontrolori. Ukoliko putnik ne zeli da da na uvid kartu ili licnu kartu kontroloru i ako ne ugrozava kontrolora, obezbedjenje nema pravo da ga legitimise. I u slucaju da obezbedjenju date licnu kartu isti nema prava da da na uvid kontroloru. U tom slucaju moze se tuziti firma za obezbedjenje zbog neovlascenog davanja licnih podataka trecem licu bez odobrenja.

Marija

02.07.2021 20:01

Ugasiti taj glupi sistem I svi srecni. Ovi savesni gradjani neka placaju a mi nesavesni necemo. Najgluplja stvar bus plus koju je doveo pametni Vesic.