MAJSTORI, DOSTA JE PLJAČKE Otkrivamo kakve novine donosi novi zakon o zaštiti potrošača
Alo

Alo! vam predstavlja najvažnije izmene koje donosi novi zakon o potrošačima.

1. REGISTAR NE ZOVI

Zabranjuje se direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom bez prethodnog pristanka potrošača i uvodi se registar potrošača  „Ne zovi“, u kom će biti oni koji ne žele da primaju pozive i poruke u okviru promocije ili prodaje telefonom. Prodavci koji se ne budu obazirali na podatke u tom registru suočiće se sa kaznom od 50.000 dinara.

2. SPECIFIKACIJA TROŠKOVA

Majstori će biti u obavezi da za svaki račun koji je veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova i da tačno napišu šta moraju da urade ili kupe, kao i da navedu koliko će sve to koštati. Tek kada kupac pristane na tu ponudu, mogu da počnu da rade. 

3. VANSUDSKI POSTUPAK

U svakoj radnji će biti obavezno isticanje obaveštenja da je prodavac po zakonu dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom koje će se formirati, a čije će uslove za osnivanje i rad utvrditi ministar trgovine. Kazna za nepoštovanje ovog propisa je 50.000 dinara.

Postupak vansudskog poravnanja pokreće potrošač, ako je prethodno pokušao da sa trgovcem reši spor.

4. AMBALAŽA NIJE USLOV

Još jednom je istaknuto da reklamacija ne može biti odbijena zato što potrošač nije dostavio prodavcu ambalažu robe prilikom reklamacije. Ranije su trgovci često posezali za ovim obrazloženjem.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj.

 5. TURISTIČKE USLUGE

 Zakon se detaljnije bavi i korisnicima turističkih usluga, pa tako se navodi da će organizator biti odgovoran za sve greške koje nastanu usled tehničkih nedostataka u procesu rezervisanja putovanja ili usluga.

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading