Onlajn nastava i sedenje kod kuće uništili đake u Srbiji! Ubi ih nesanica od kompa i igrica
Onlajn nastava decu svakako čuva od kovida 19, međutim, na drugoj strani uzima užasan danak. Rezultati istraživanja koje je sproveo Srpski savez profesora fizičkog vaspitanja pokazuje da čak 40 odsto učenika povremeno (najmanje jednom mesečno) muči nesanica, da više od polovine ide na spavanje kad prođe ponoć, dok pre devet uveče leže jedva njih pet odsto. Sve te brojke drastično su drugačije u odnosu na period pre pandemije.
Ovo istraživanje obuhvatilo je 4.097 učenika petog i sedmog razreda osnovne škole i prvog razreda srednje škole sa cele teritorije Srbije.
- Uočen je veći broj učenika koji imaju teškoće sa spavanjem u odnosu na 2018. godinu, pre korone i uvođenja vanrednog stanja i onlajn nastave. To može biti posledica izmenjenog životnog režima, smanjenog boravka na svežem vazduhu, manjka socijalnih kontakata, zabrinutosti - navodi se u ovom istraživanju.
Povećan je i broj đaka koji sve više sati provode sedeći. Samo trećina njih ispunjava minimalni kriterijum, a to je 60 minuta bilo kakve fizičke aktivnosti dnevno.
- Većina naših učenika (37 do 55 odsto, zavisno od regiona) igra se igrica na kompjuteru, konzoli, tabletu, mobilnom telefonu i drugim elektronskim uređajima do dva sata dnevno, bez obzira na to da li je reč o radnim danima ili vikendu. Rizičnu grupu čine učenici koji na taj način provode vreme dva i više sati dnevno, a taj procenat dostiže 26 odsto u regionu Kosova i Metohije i 37 odsto u regionu Šumadije i Zapadne Srbije. Zanimljivo je da je više prekomernog gledanja televizije (ne računajući nastavu), različitih zabavnih videa, Jutjuba i sličnih sadržaja uočeno tokom radnih dana nego vikendom - stoji u rezultatima istraživanja.
Da ne bude sve tako crno, nastava na daljinu vratila je jednu zdravu naviku među đake. Sada mnogo više njih redovno doručkuje ujutru.
- Većina učenika sada doručkuje svakog dana tokom radne nedelje, više od 80 odsto u svim regionima, osim u Vojvodini gde je to manje (73 odsto) - zaključak je istraživanja.
NEKIMA ODGOVARA
Komentarišući to što onlajn nastava i sedenje kod kuće ne samo da menjaju fizičku aktivnost dece, već utiču i na njihovu psihu, psiholog Aleksandra Janković konstatuje za Alo! da verovatno ne postoji niko ko je zadovoljan činjenicom da deca prelaze na onlajn, ali da su jednostavno takve okolnosti.
- Veliki broj dece se radovao ponovnim kontaktima, susretima, vraćanju u normalu u školi, tako da je sada ponovni prelazak na onlajn za njih prilično razočaranje i frustracija. Kad prelaze na onlajn, to ne znači da je socijalna komunikacija potpuno onemogućena, da ne mogu da se viđaju. Ako su bliski, a ima dovoljno prostora, možda mogu i da se organizuju da rade onlajn u parovima. Prosto da nađu način da prevaziđu ovo što im veoma teško pada. Istini za volju, ima i određeni broj đaka kojima je onlajn učenje mnogo komotnije, kojima to više odgovara i koji se tome raduju. I roditelji treba da utiču na decu da se druže sa vršnjacima, naravno, u bezbednim okolnostima - zaključuje naša sagovornica.
Roditelji u klinču
Onlajn nastava i korona pravila, koja određuju režim rada u školama doveli su i do svađa među roditeljima. Tako su se mnogi našli u klinču po raznim pitanjima. Između ostalog, rasprave se vode oko odlaska u školu ili učenja na daljinu, zatim toga koliki broj zaraženih učenika u odeljenju treba da bude granica za prelazak na onlajn, potom ko će da čuva decu koja ne idu u školu kad roditelji rade...
Takođe, polemiše se i oko toga što neki roditelji smatraju da prosvetni radnici ništa ne rade kad je nastava onlajn, da li je ocenjivanje pravedno kad deca nisu u školi i slično.
Neki od rezultata
50% učenika ide na spavanje tek posle ponoći
5% učenika ide na spavanje u devet
37% đaka u Šumadiji igra igrice dva i više sata dnevno
33% učenika ima makar 60 minuta fizičke aktivnosti dnevno
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)