ZA ĆUTANJE POLA MILIONA KAZNE Administracija dužna da da odgovore građanima
Poverenik Milan Marinović ističe da je veliki problem "ćutanje" administracije i da je ignorisanje zahteva građana razlog, kaže, i za 80 odsto žalbi godišnje.
Objašnjava da je ranija procedura sada pojednostavljena, te da kada poverenik dobije žalbu zbog nepostupanja nekog organa dostavlja je na izjašnjenje, a ako se utvrdi da je organ napravio propust poverenik ima ovlašćenje da izda prekršajni nalog u iznosu od 30.000 dinara.
Marinović kaže da se nakon toga izdaje rešenje po kojem se nalaže organu da postupi i ako on odbije taj zahtev poverenik može neposredno da izriče kazne, koje se kreću od 50.000 do 500.000 dinara.
Poverenik za informacije u intervjuu za današnju "Politiku" objasnio je da će usvajanjem izmena zakona ta institucija dobiti ovlašćenja da podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornih ljudi u organima vlasti za koje utvrdi da su načinili prekršaj.
On je naveo da je do sada to ovlašćenje imala Upravna inspekcija, kao i da ga je retko koristila, te da je 2019. godine od 4.995 zahteva podnela samo jedan, a da su ostale zahteve podneli građani uz angažovanje advokata.
"Uz to ovlašćenje, a da bi utvrdio činjenice, poverenik je dobio pravo da zahteva od bilo kog organa vlasti uvid u informacije i dostavljanje svih dokumenata koja bi potvrdila da li je do prekršaja došlo", kaže Marinović.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)