CARINA NA KIKIRIKI PALA NA DVA ODSTO! Dobre inicijative nadležnih institucija privredi štede novac
To je rezultat uspešno realizovane inicijative Privredne komore Srbije prema nadležnim ministarstvima poljoprivrede i finansija, koja će konditorskoj industriji Srbije i proizvođačima proizvoda od kikirikija omogućiti godišnje uštede do 300.000 evra i bolju poziciju na međunarodnom tržištu.
Kompanije zadovoljne olakšicama
Predstavnici kompanija „Pepsiko Zapadni Balkan“ i „Atlantik Štark“, koje najviše uvoze sirovog kikirikija, ističu da je dobrodošla svaka olakšica u nabavci sirovina.
- Smanjenje carine na uvoz kikirikija sjajna je vest jer će nama konditorima pomoći da se malo lakše nosimo s povećanjem cena ostalih sirovina. Nema rasta bez veće konkurentnosti i osvajanja novih tržišta, a u toj tržišnoj utakmici treba ispuniti kompleksne standarde uz maksimalnu efikasnost i fleksibilnost, tako da je svaka olakšica u nabavci sirovina dobrodošla - ističe Marko Njavro, generalni direktor „Atlantik Štarka“.
Dodaje da je važno da se prati i kretanje cena osnovnih sirovina kao što su brašno, šećer, biljna ulja, kako bi se usled nekih nepredviđenih poremećaja preduzele adekvatne mere u slučaju monopolskih tendencija i otkupnih cena.
- Domaći proizvođači očekuju da im svojim merama država samo izjednači uslove poslovanja u odnosu na prisutnu konkurenciju, što bi se automatski odrazilo i na unapređenje konkurentnosti i izvoza - rekao je Njavro.
I Kompanija „Pepsiko Zapadni Balkan“ podržava sve pozitivne podsticaje domaćoj privredi koji doprinose konkurentnosti kako na domaćem tako i na izvoznim tržištima.
Najviše uvozimo iz Argentine i Indije
Carina na kikiriki u Srbiji bila je pet odsto, dok je u EU uvoz oslobođen ove dažbine. Kompanije najviše uvoze kikiriki iz Argentine i Indije, zemalja s kojima Srbija nema potpisane sporazume o slobodnoj trgovini, tako da nema nikakvih uvoznih povlastica za naše konditore i proizvođače proizvoda od kikirikija.
- Pozitivan odgovor u vezi s olakšicama na uvoz kikirikija daje značajan stimulans dugoročnim investicijama naše kompanije. Naš cilj je da ostvarene uštede preusmerimo na strateško plasiranje naših proizvoda kako na lokalno i regionalno tržište tako i na tržišta u zemljama Evropske Unije na kojima smo prisutni i gde očekujemo potencijalni rast izvoza u predstojećem periodu - rekao je Nuno Pinto Leite, generalni direktor „Pepsiko Zapadni Balkan“.
Bolji uslovi na tržištu
Smanjenjem carinske stope na uvoz kikirikija, po njegovim rečima, svi koji koriste ovu sirovinu dobijaju veću konkurentnost u poređenju s uvoznicima gotovih proizvoda iz Evropske unije i drugih zemalja, a koji ne zavise od carinskih troškova izvoza.
- Carina od pet odsto uvećava cenu gotovog proizvoda za oko četiri procenta, a smanjenjem na dva procenta stvoreni su uslovi da kompanije iz Srbije na ravnopravnoj osnovi sa drugim konditorima pronađu svoje mesto i učvrste pozicije u međunarodnoj trgovini - objašnjava Saška Biorčević iz Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju PKS.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)