Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma: Šolak je uplašen čovek!
Telekom pravi heroje novog doba! “Venture capital fond”, koji je Telekom nedavno pokrenuo, već na samom startu privlači veliku pažnju startap preduzetnika. Naša želja je da od mladih inovativnih kreativnih ljudi pravimo heroje novog doba u Srbiji! Dosad je naš VC fond dobio nekoliko stotina prijava startap preduzetnika za finansiranje. Poručujem im da samo budu kreativni i hrabri, a na nama je da im poslovno pomognemo. Godišnji budžet našeg fonda je trenutno pet miliona evra, ali očekujemo da će biti značajno veći, jer nam se stalno javljaju zainteresovani investitori - poručio je Vladimir Lučić.
Po svemu sudeći, ranija rukovodstva Pošte su imala zakulisne dilove sa privatnim operaterima, kojima smo mi sada pokvarili planove. Korisnici će dobiti najbrži internet i najbolje TV sadržaje, rekao je generalni direktor telekoma Vladimir Lučić.
JP Pošta Srbije će značajna sredstva od prodaje operatera Telekomu uložiti u razvoj servisa brze dostave pošiljki, a Junajted grupa je nedavno ušla i na to tržište, zato su dodatno nervozni i agresivni , dodao je on.
Junajted grupa se već duže vreme plaši konkurencije u vidu Telekoma Srbija, a sada im smetaju i razvojni planovi Pošte, pa otud brutalna medijska kampanja protiv ove dve državne kompanije, poručio je generalni direktor Telekoma.
Televizije i portali N1 i Nova, u vlasništvu Junajted grupe, kompanije iz Luksemburga na čijem je čelu kontroverzni tajkun Dragan Šolak, ovih dana vode pravu hajku protiv Šolakove konkurencije! Neposredni povod je Telekomova kupovina infrastrukture malog operatera “Pošta net”, čiji je vlasnik bilo JP Pošta Srbije.
Gostujući u programu TV Prve, Vladimir Lučić je podsetio da su Pošta i Telekom sve do 1997. bili jedno preduzeće, a da je posle tadašnje privatizacije Pošte izdvojen Telekom kao zasebno akcionarsko društvo u većinskom vlasništvu države.
- Mi smo tada prvi u Srbiji pokrenuli kablovsku televiziju koja je, paradoksalno, posle izdvajanja Telekoma ostala u sastavu Pošte kao Radna jedinica “Pošta net”, a Telekom je svoje servise kao kablovski operater pokrenuo tek posle 13 godina, drastično kasneći za konkurencijom. Sada je, kupovinom “Pošte net”, taj nelogičan potez iz prošlosti ispravljen - objasnio je Lučić.
Proteklih godina, JP Pošta Srbije uopšte nije ulagala u kablovskog operatera u svom vlasništvu, koji se od najvećeg tržišnog igrača sveo na jedva nešto više od 50.000 korisnika.
- Deo naše strategije poslednje tri godine su kupovine operatera. Kod “Pošte net” smo kupili infrastrukturu u vezi sa kablovskim i internet servisom. Korisnici će imati pristup najsavremenijim uslugama Telekoma, najbrži internet i veliki izbor TV kanala, i uveren sam da će biti apsolutno zadovoljni - podvukao je Lučić.
On je ujedno, potpuno otvoreno, saopštio razloge za besomučnu kampanju koju zbog ovog posla vode Šolakovi mediji.
- Po svemu sudeći, prethodna rukovodstva JP Pošte Srbije su imala dogovor sa privatnim kablovskim kompanijama da se “Pošta net” ne razvija, da se prepusti kao lak plen na tržištu, tako da je ovaj operater svake godine gubio 20 odsto korisnika! Otud nervoza kod naše konkurencije kada smo preuzeli “Poštu net” i nova zloupotreba medija koje drže u svom vlasništvu - izjavio je Vladimir Lučić.
Postoji još jedan razlog za Šolakovu nervozu i agresivnost, koji je generalni direktor Telekoma sasvim otvoreno i ekskluzivno prvi put izneo u javnost. - Pošta će značajan deo sredstava od Telekoma uložiti u modernizaciju svojih usluga, pre svega u servise brze dostave pošiljki. Elektronska trgovina, od onih najvećih poput Amazona do manjih igrača, sve više koristi usluge privatnih kompanija za isporuku svoje robe, a sada će Pošta pokušati da se tu pozicionira, odnosno da se vrati na zasluženo prvo mesto.
Zanimljivo, Junajted grupa je nedavno kupila jednu kompaniju za brzu isporuku robe, čime su postali direktna konkurencija Pošti na tom tržištu, i otud tolika nervoza kod njih - objasnio je Lučić.
Dakle, zaključio je prvi čovek Telekoma, iza svih medijskih napada Junajted grupe stoje poslovni motivi, odnosno strah od konkurencije, “ali mi ne odustajemo od našeg plana i ta kampanja neće uroditi plodom”.
Da je strategija Vladimira Lučića uspešna dokazuju brojevi: u prvih šest meseci 2021, koliko je on na mestu generalnog direktora, Telekom posluje značajno bolje, u odnosu na isti period prošle godine profit je uvećan čak za pet puta, prihodi su veći za devet odsto, a zaduženost je smanjena za 70 miliona evra. Takođe, Telekom je pokrenuo kompaniju u Severnoj Makedoniji, otvara firme i na tržištima Zapadne Evrope poput Nemačke, i otkupio je prava naa englesku Premijer ligu za ceo region.
- Drago mi je što pokazujemo da Telekom može da bude pravi regionalni lider i da državna kompanija može da bude uspešna kada posluje po tržišnim principima - zaključio je Vladimir Lučić.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)