BIRA SE SRPSKA PRESTONICA KULTURE Prve godine titulu poneo Čačak!
Turist expert Čačak

Ideja projekta koji je izdvojio Čačak od drugih gradova i opština bila je da se osavremene postojeće, i uvedu nove manifestacije, ali i da se dosta toga uradi na infrastrukturi, uređenju prostora i izgradnji novih koji bi doprineli kulturnoj podeli grada.

Planirano je formiranje muzejskog kompleksa u kome će biti jedinstven Muzej košarke.

U obrazloženju Radne grupe stoji da je takva nova kulturna ponuda utemeljena na specifičnom kulturnom identitetu Moravičkog kraja, koju pre svega čine ljudi - znamenite ličnosti koje su utkane u istoriju i u identitet grada Čačka, kao i bogatstvo nacionalne zavičajne baštine i bogati kulturni programi.

„Predstava našeg grada kao vekovnog rodnog, plodnog tla, za razvoj kulture, umetnosti, duhovnosti, ali i nauke, privrede, turizma, sporta... Iz ovog rodnog tla, razvila se bogata kulturna baština, raznovrsnost narodnog stvaralaštva, kao i vizija grada Čačka, kao rasadnika značajnih ličnosti, koja edelaju na čačanskim rodnim poljima", rekao je Branko Ćalović, direktor UG „Nadežda Petrović".

„Sinergija tradicije koju baštinimo 75 godina kroz razne manifestacije, pre svega mislim na Memorijal Nadežde Petrović, na Disovo proleće, ali i naš časopis Gradac, koji pola veka egzistira, i postavlja nove sadržaje umetnosti, Dane urbane kulture, Etno-fest... sve ono što želimo još više da osnažimo i da uvedemo nove sadržaje i nove kulturne scene. Već od danas počinjemo zajedno da radimo da ovu laskavu titulu maksimalno opravdamo", rekao je gradonačelnik Čačka Milun Todorović.

Ideja projekta bila je spajanje tradicije i savremenog. A moto je inspirisan nadaleko poznatom šljivom, čačanskom rodnom.

I u turističkom smislu za Čačak znači titula prve Prestonice kulture Srbije, kada se zna da više od 60 odsto turista destinacije bira prema kulturno-istorijskim sadržajima. Dobija i čitava zapadna Srbija.

„Kada druge destinacije vide koliko koristi jedna destinacija ima od ovakve titule, i koliko ima koristi od ulaganja i promocije kulturno istorijskog nasleđa, tako će i druge destinacije da se potrude da taj sadržaj još više istaknu i da na njemu još više rade, kako bi privukli što više turista", rekla je direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.

U projekat su se uključile sve ustanove kulture, organizacije, udruženja, pojedinci.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading