STARE KOTLARNICE I SAOBRAĆAJ ZAGAĐUJU VAZDUH Temperaturna inverzija vazduha pogoršala stanje
Ðurđević je kazao da su neki gradovi i dalje u crvenoj zoni i naveo da su, osim Beograda, tu Valjevo, Novi Pazar, Užice, svi veći gradovi...
Gostujući na RTS-u, klimatolog je rekao da su razlog za to stare tehnologije koje nemaju mogucnost da zaustave zagađivače, kotlarnice koje koriste teška goriva kao što su ugalj i mazut, individualna ložišta, kao i da svoj udeo zagađenju dodaju i saobraćaj i poljoprivreda.
Istakao je da je rešavanje kvaliteta vazuha proces koji traje više godina i da o tome treba razmišljati u doba godine kada je kvalitet vazduha dobar.
"Pojedinci veoma malo mogu da urade po pitanju kvaliteta vazduha, jedino možemo da pratimo situaciju", rekao je Ðurđević.
Najvažnije je, kaže, da se zagađenje zaustavi na svom izvoru, a ne da razmišljamo da li će biti temperaturne inverzije ili ne.
Istakao je da je bolje fokusirati se na manji broj velikih zagađivača, jer je manji broj potencijalnih izvora zagađenja, u odnosu na više stotina individualnih malih izvora.
Ðurđević kaže da temperaturna inverzija kao metorološka pojava postoji svuda u svetu i da su retki gradovi u kojima je koncentracija PM čestica veća od 150.
"Inverzija je fenomen koji onemogući da se zagađenje iz prizemnog nivoa podigne na veću visinu i pomeša sa čistim vazduhom, kada imate inverziju zagađenje ne može da se širi do kilometar, dva visine i ono ostaje u prizemnom sloju i mi ga bolje vidimo", pojasnio je Ðurđević.
Dodao je da je i kad nema inverzije količina zagađujućih materija u vazduhu manje više ista, samo je raspoređena u višem sloju.
Naveo je da kada košava jače dune u Beogradu vazuh postaje čistiji, ali i kada padne kiša jer ona spere zagađujuće čestice, te da je to situacija kada je u gradu dobar vazduh.
"Kada su ovako visoke koncentracije štetnih materija u vazduhu i kada se nalazimo u crvenim i ljubičastim zonama, treba da budemo što manje izloženi tom zagađenju", poručuje Ðurđević.
Ukazao je da bi, između ostalog, trebalo manje da vozimo automobile, a da se uvedu prečišćivači vazduha u škole i vrtiće.
"Ali, to se sada malo kosi zbog pandemije korona virusa kada se preporučuje što češće provetravanje i izbegavanje gužvi u javnom prevozu", dodao je Ðurđević.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)