MAČ SA DVE OŠTRICE Da li ćemo uvoziti automobile kojih EU želi da se reši?
Međutim, uvoznici upozoravaju da bi to moglo da podstakne uvoz zagađivača, kojih u Evropskoj uniji žele da se oslobode. Ako je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina, izgleda da je zakonodavac obuhvatio najveću populaciju i baš njoj dao najveći popust.
"Veliki automobili jesu veliki luksuz i nose veći stepen sigurnosti, ali moramo da težimo da kupujemo nove automobile s obzirom na visoku prosečnu starost našeg sadašnjeg voznog parka", kaže automobilski ekspert Milan Božović.
Međutim, uvoznici smatraju da se ovim otvara pandorina kutija jer baš automobili od 10 do 20 godina starosti jesu i njajveći zagađivači.
"Ova kategorija vozila spada u grupu najvećih zagađivača i u svetu se takvi zagađivači kažnjavaju, a u ovom slučaju ova mera je podržavajuća", ističe Aleksandra Graovac iz Udruženja uvoznika novih vozila.
Međutim, u međuvremenu se situacija u autosvetu obrnula 100 odsto. Prekinut je rad mnogih fabrika zbog čipova iz Kine, nedostatka magnezijuma i zbog prelaska sa motora dizel i benzin na struju, koje takođe ima za sada malo.
Neki proizvođači više i neće izbacivati modele na benzin i dizel i direktno idu ka struji.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)