ŠTA ĆE SVE POVEZIVATI MORAVSKI KORIDOR Intenzivno se radi i noću na više lokacija
Na deonici budućeg Moravskog koridora, značajnog putnog pravca od Kraljeva ka Čačku, dugog 30,66 kilometara, biće izgrađeno 15 mostova, četiri nadvožnjaka i 10 podvožnjaka.
Radove na ovom velikom gradilištu nedavno je obišao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
U trećem sektoru od Adrana do Mrčajevaca smenjuju se kamioni, neprekidno rade valjci, bageri i druga mehanizacija, prenosi RTS.
"Ogromno iskustvo i izuzetno težak rad, ali uspevamo da se izborimo, da organizujemo sve. Ovde ukupno radimo sedam mostova, pet podvožnjaka i jedan nadvožnjak. U isto vreme se radi na svim konstrukcijama", kaže poslovođa za strukture Nikola Kovačević.
Nemačka kompanija zapošljava 1.000 radnika, a samo na ovoj, veoma kompleksnoj deonici, uposleno je oko 500 ljudi, angažovano 320 jedinica mehanizacije.
Aleksandar Antić, direktor ''Koridora Srbije", ističe da je u potpunosti otvorena trasa u dužini od 18,5 kilometara i svi radovi su u ovom trenutku fokusirani na deo od Adrana do Mrčajevaca.
"Očekujemo u narednih nekoliko nedelja da počnemo i sa radovima od Mrčajevaca prema Preljini", dodaje Antić.
Koliko znače moderne saobraćajnice znaju Čačani, kojima je auto-put od prestonice do Preljine već doveo investitore.
"Nakon toga interesovanje se povećalo i mi ćemo sada bukvalno iz Čačka imati direktnu vezu i sa Pojatama i sa auto-putem Preljina-Požega ka Crnoj Gori, ka Bosni i Hercegovini", ističe Milan Bojović, pomoćnik gradonačelnika Čačka.
Prema njegovim rečima, Čačak dobija značajno mesto na saobraćajnoj mapi Srbije, a samim tim i na privrednoj.
Moravski koridor ukupne dužine 112 kilometara povezaće veće gradove centralne Srbije, sa oko pola miliona žitelja.
Od Kruševca, preko Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, do Čačka ima oko 25.000 kompanija i preduzeća.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović ističe da na trasi tog koridora postoji najjača mala privreda i srednja preduzeća.
"Oni će dobiti jedan potpuno novi kvalitet, da plasiraju svoje proizvode, radnici će dobiti preduslove da im plate porastu i ne postoji ništa bolje i nijedna bolja subvencija od gradnje infrastrukture", kaže Momirović.
Samo na delu Moravskog koridora od Adrana do Preljine radi se i 27 kilometara hidrotehničkog uređenja Zapadne Morave.
Duž trase planirana je izgradnja podzemnih telekomunikacionih kablovskih vodova, radi brze i pouzdane razmene informacija, bolje bezbednosti saobraćaja i komfornijeg korišćenja auto-puta.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)