DOK NE OTPLATIŠ JASTUK, NIJE TVOJ Domišljatosti trgovaca nema kraja, proizvode nude u zakup umesto da ih prodaju
Naime, novosadska kompanija „Leomaks international“ jastuke prodaje na odloženo, ali ako neko reši da ih vrati jer je nezadovoljan kvalitetom, do tada uplaćen iznos ne vraćaju jer je to po njima bilo rentiranje, a ne kupovina.
Upravo takvo neprijatno iskustvo doživeo je i jedan Novosađanin koji je od firme „Leomaks international” pazario dva jastuka za skoro 60.000 dinara. On je, kako je rekao, bio zatečen kada je shvatio da ima status zakupca i da vlasnik jastuka postaje tek kad otplati sve rate.
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) upozorava građane na ovaj trik kojem pribegavaju i još neki trgovci u Srbiji. Na taj način oni zaobilaze obavezu da poštuju Zakon o zaštiti potrošača, a time i prava koja su kupcima zagarantovana.
Umesto o kupoprodaji, trgovac i kupac sklapaju ugovor o zakupu, a u ugovoru je ta stavka napisana sitnim slovima ili je i nema.
Da se ovakve situacije sve češće dešavaju, za list Alo! potvrdio je i predsednik NOPS-a Goran Papović, ističući da je zahvaljujući NOPS-u uspešno rešen slučaj oštećenog Novosađanina.
- Ovo u praksi znači da potrošači postaju vlasnici tek kada istekne ugovor o zakupu, odnosno kada izmire sve obaveze i isplate proizvod koji su pazarili. Zato bi svi građani trebalo da budu oprezni i izbegavaju takvu kupovinu. Pazite na šta pristajete i šta potpisujete - savetuje on građane.
On naglašava i da ukoliko im se ipak tako nešto desi, a prodavci ih nisu informisali pre kupovine o razlici između ova dva ugovora, da obavezno slučaj prijave NOPS-u.
- Trgovci su u obavezi da objasne razliku između kupoprodajnog ugovora i ugovora o zakupu. Oni krše zakon ukoliko to ne učine jer nedostatak informacija zbunjuje potrošača. Kupci koji su nezadovoljni imaju pravo da proizvod vrate u roku od 14 dana bez obrazloženja - naglašava predsednik NOPS-a.
Kako ističu u NOPS-u, ugovori o zakupu do pune isplate su uglavnom deo prakse kompanija koje prodaju robu van poslovnih prostorija. To je prodaja kroz različite prezentacije ili dolaskom na kućnu adresu. Ciljna grupa su uglavnom stariji građani, pretežno penzioneri koji nisu dovoljno informisani o svojim pravima.
Bogosavljević: Bez obrazloženja proizvod se može vratiti u roku od 14 dana
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kazao je za Alo! da kupci imaju zakonski rok da bez ikakvog obrazloženja u roku od 14 dana vrate kupljeni proizvod.
- Trgovac je dužan da kupce pre kupovine informiše o kvalitetu proizvoda, uslovima prodaje, o pravima kupca, u suprotnom čini ozbiljan prekršaj - kazao je Bogosavljević.
Kompanija: Ugovor u skladu sa zakonom
U kompaniji „Leomaks internacional“ kažu da je ugovor o zakupu u potpunosti u skladu sa svim odredbama važećeg zakona o obligacionim odnosima u Srbiji. Kako objašnjavaju, navedenim načinom kupci počinju da koriste kupljeno i pre nego što ga isplate u potpunosti i pritom dobijaju nov proizvod u originalnoj ambalaži.
- Kod ugovora o zakupu zakupac ima rok od sedam dana od potpisivanja ugovora da ili uplati prvi iznos zakupnine ili da odustane od ugovora bez ikakvih posledica - navedeno je u saopštenju te kompanije.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)