PUŠTANJE U SAOBRAĆAJ 1. MARTA Vučević i Momirović: Uskoro ćemo vozom do ovog grada putovati za samo pola sata (FOTO)
Najbolji inženjeri, puno radnika, dve kineske i jedna ruska kompanija, kao i veliki broj domaćih kompanija, uključeno je u projekat, naglasio je Momirović, koji je obišao radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici u Novom Sadu u okviru pruge za velike brzine Beograd-Novi Sad-Subotica.
Ministar je naveo da ovako zahtevni građavinski poduhvati kakav je izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada zahtevaju zatvaranje ulica u jednom vremenskom periodu. Naglasio je da je ovo projekat koji traje nekoliko godina, da za sada nema kašnjenja, ali i da svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radove.
"Ova pruga će za nekoliko godina spojiti Novi Sad i Suboticu, sa Budimpeštom i Mađarskom, a reč je najverovatnije o najkompleksnijem investicionom poduhvatu. Realnost je da u našoj zemlji vozovi idu dosta sporo, a mi očekujemo da za nekoliko meseci od Beograda do Novog Sada putujemo 30 minuta i da vozovi na ovoj deonici saobraćaju brzinom od 200 kilometara na sat. Kada pustimo ovu brzu prugu ona će baciti potpuno drugačije svetlo na saobraćajnu komunikaciju između Beograda i Novog Sada. Vi ćete moći da u Beogradu sednete u voz i da za pola sata dođete do centra Novog Sada, u vozovima kakvi postoje samo u Švajcarskoj, Nemačkoj, Španiji i u još nekoliko zemalja u svetu", izjavio je ministar Momirović, navodi se u saopštenju resornog ministarstva.
Dodao je da se radovi ne zaustavljaju i da se nastavlja sa izgradnjom potpuno nove infrastrukture u Srbiji. Gradi se ofanzivno i na Fruškogorskom koridoru, za nekoliko meseci kreće se i sa projektom od Bačkog brega ka Nakovu, odnosno od Sombora do Kikinde, čime će biti spojena ta dva grada, ali i Bečej, Kula, Crvenka. Dodao je da je obim investicija u infrastrukturu koji se trenutno sprovodi rekordan i da se on ne može meriti ni sa jednim investicionim talasom u prošlosti.
Radovi na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici se realizuju u okviru izgradnje treće deonice brze pruge, na relaciji Novi Sad-Subotica. Imajući u vidu da dosadašnji most u Kisačkoj ulici nije zadovoljavao standarde za saobraćaj vozova za velike brzine do 200 km/sat, projektom je predviđeno rušenje postojećeg i izgradnja novog mosta na ovoj lokaciji.
Obilasku radova prisustvovao je i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević
"Gradilište u Kisačkoj ulici je trenutno jedno od najvećih gradilišta u Novom Sadu. Ovo danas što vidimo nastavak je jedne od najvažnijih saobraćajnica ne samo za železnički, već i za sveukupni saobraćaj u Republici Srbiji", izjavio je Vučević.
Podsetio je da se radovi na novom modernom nadvožnjaku, predvorju ulaska u glavnu novosadsku železničku stanicu, izvode se pod pokroviteljstvom našeg resornog ministarstva.
"Država Srbija angažovala je kineske partnere, i ovako nešto ranije nismo mogli da vidimo. Dobijamo kompletno nov, moderan nadvožnjak, potpuno bezbedan i za drumski i za železnički saobraćaj. Nadamo se da će rokovi biti ispoštovani, jer je izazovno regulisati saobraćaj zbog nemogućnosti da koristimo jednu od najfrekventnijih ulica, odnosno tranzitni pravac. Međutim, da bismo dobili novo i bolje, moramo biti strpljivi i izdržati, posebno što vidimo da se neumorno radi, po svim vremenskim uslovima. Očekujemo da početkom 2022. godine dočekamo prvi brzi voz iz Beograda u Novom Sadu. Ova brza pruga će potpuno izmeniti narativ razvoja gradova na trasi. Reč je o izuzetno važnoj saobraćajnici i kada spojimo Budimpeštu sa Beogradom, preko Novog Sada, Srbija neće više biti ista, biće mnogo bolje mesto za život", istakao je gradonačelnik Vučević, saopštila je gradska uprava.
Novi podvožnjak u Kisačkoj ulici nalazi se na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i udaljen je oko jedan kilometar od železničke stanice Novi Sad, u pravcu Beograda. Samim tim dinamika završetka radova na ovom objektu usklađena je sa završetkom radova i puštanjem u saobraćaj novoizgrađene pruge za velike brzine Beograd-Novi Sad. Novi trokolosečni podvožnjak u blizini železničke stanice u Novom Sadu biće ukupne dužine oko 41 metar, visine oko četiri i po metra i šipovima dubine oko 20 metara. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija "China Railway International" i "China Communications Construction Company", koji radi na izgradnji pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)