ŠOKANTNI PODACI Istraživanje pokazalo šta je glavni krivac za većinu udesa
Alo

Brzina je glavni faktor kod polovine teških saobraćajnih nesreća, kada ima poginulih. U svakom petom udesu u kojem bude žrtava neko od učesnika je bio pod dejstvom alkohola.

TRI SAOBRAĆAJNE NEZGODE U TOKU NOĆI, TROJE POVREĐENIH Hitna pomoć imala pune ruke posla

Podaci koje za Alo! iznosi načelnik Uprave saobraćajne policije pukovnik Slaviša Lakićević pokazuju da su retke nesreće koje se nisu mogle izbeći samo da je bilo više pažnje na putu i odgovornosti, a manje bahatosti i nerazmišljanja o posledicama pijanstva ili divljanja za volanom. Nažalost...

CRNI VIKEND

Zašto je ovo važna tema, doslovno životno važna, ne treba mnogo objašnjavati. Ili, kad bolje razmislimo, ipak treba. Ako se pitate zašto, evo samo jednog podsećanja...

Prošlog vikenda kod Vršca su poginula dvojica 19-godišnjaka, dva brata Marijan Marić i Kristijan Miošk. Velikom brzinom su automobilom izleteli sa kolovoza na početku mosta, probili ogradu i završili u kanalu Dunav - Tisa - Dunav. Prošle godine Srbija je izgubila još 521 Marijana i Kristijana. Nikad više svetlost dana neće ugledati Marija, Nikola, Dejan, Andrija, Milica, Lazar i mnogi, mnogi drugi... A u većini slučajeva, kao što je objasnio naš sagovornik, tragičan epilog je mogao da izostane.

ŠOKANTNI PODACI Istraživanje pokazalo šta je glavni krivac za većinu udesa

Alo

 

Prošle godine, sumira Lakićević, na našim putevima se dogodilo 34.578 udesa, što je za oko 4.000 više nego 2020. godine (razlika je, dodajemo mi, najvećim delom nastala jer je 2020. bila godina zaključavanja zbog korone, kada se mnogo manje izlazilo i putovalo). Poginula je 521 osoba, 2020. ih je bilo 492, a 2019. više - 534). Prošle godine povređena je 19.851 osoba, 2020. 17.291, a 2019. godine 20.420.

Ne mislite da ovo vama ne može da se desi

34.578 udesa u Srbiji prošle godine

521 žrtva tih saobraćajnih nesreća

19.851 osoba povređena u udesima

Kod saobraćajnih nezgoda sa manjom materijalnom štetom, u kojima nema povređenih, najčešći uzroci su neustupanje prvenstva prolaza, nebezbedno odstojanje, pogrešno sagledavanje saobraćajne situacije, pogrešno izveden manevar vozilom, dok je sama brzina to u manjem procentu. 

- Kod težih nesreća sa nastradalima, brzina kao faktor utiče kod oko 50% takvih događaja, dok je u 20% nesreća sa poginulima neko od učesnika bio pod uticajem alkohola - objašnjava Lakićević, i naglašava da se mnogo udesa događa i zato što se vozači u Srbiji često ne prilagođavaju lošim uslovima puta, poput leda:

- Broj nezgoda koje se dogode kada padne sneg govori u prilog tome da mnogi vozači ne shvataju da se u takvim uslovima znatno lakše gubi upravljivost na vozilima. Ono što je dobro jeste da se tada uglavnom ne događaju teže saobraćajne nesreće i manji je broj nastradalih na putevima. Stalni su apeli putem medija, gde se ukazuje na obavezu da se prilagodi brzina stanju puta i uslovima saobraćaja, organizuju se i akcije kontrole upotrebe zimske opreme, ali i dalje se jedan broj vozača ponaša nesavesno.

MUKE ZA PEŠAKE

Konačno, pitamo kakva je starosna struktura vozača koji uzrokuju udese. 

MLADI MASOVNO GUBE ŽIVOTE NA PUTEVIMA SRBIJE Za dva dana poginulo sedmoro, najstariji imao samo 23 godine

- Češće saobraćajne nezgode izazivaju sa jedne strane mladi i neiskusni vozači, a sa druge starije osobe, čije psihofizičke sposobnosti nisu više na istom nivou kao dok su bili mlađi. Mladi vozači su, inače, rizična kategorija učesnika u saobraćaju, skloniji su dokazivanju, konzumiranju alkohola i psihoaktivnih supstanci. Stariji, pored toga što više učestvuju u nezgodama kao vozači, znatno više stradaju kao pešaci. 

Poginulo osmoro dece, povređeno 1.160

Koliko je dece povređeno, a koliko ih je poginulo u saobraćajnim nesrećama protekle godine, pitamo našeg sagovornika. 

- Tokom prošle godine poginulo je osmoro dece. Od toga četvoro kao pešaci, troje kao putnici i jedno dete kao vozač bicikla. Povređeno je 1.160 dece - 697 kao putnici, 364 kao pešaci, 99 kao vozači bicikla - zaključio je Lakićević.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading