VEŽITE SE! Za mesec i po dana put od Beograda do Novog Sada izgledaće kao vožnja spejs-šatlom: Uskoro POLEĆE VOZ!
Alo!

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će brzi voz već za mesec ili mesec i po dana biti na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada.

- Ja verujem da će od 15. marta moći svi da se voze, da uštede novac, jeftinije će biti nego autom, a divno izgleda, to smo uspeli da uradimo zajedno u prethodnim godinama - naveo je Vučić nedavno tokom probne vožnje.

Na deonici između Beograda i Novog Sada, kako je rečeno listu Alo! u Ministarstvu saobraćaja, neće saobraćati klasične kompozicije sastavljene od lokomotive i kola (vagona), već savremeni dabldekeri kupljeni od švajcarske kompanije „Štadler“.

U Ministarstvu saobraćaja kažu da će za nesmetano odvijanje putničkog saobraćaja na toj deonici biti angažovano „ukupno tri savremene elektromotorne garniture KISS 200 i dve elektromotorne garniture Flirt 413/417“.

Pruga testirana specijalnom kompozicijom

VEŽITE SE! Za mesec i po dana put od Beograda do Novog Sada izgledaće kao vožnja spejs-šatlom: Uskoro POLEĆE VOZ!

Alo!

 

Voz kojim je testirana pruga je specijalno formirana kompozicija sastavljena od iznajmljenih vozila, koja se koristi samo za svrhu dinamičkog testiranja pruge, dok će se za obavljanje putničkog saobraćaja koristiti savremene elektromotorne garniture švajcarskog proizvođača Štadler.

Udobna sedišta

Nove, savremene elektromotorne garniture imaju 316 mesta za sedenje, a sedišta su ergonomska, sa mogućnošću pomeranja sedalnog dela i imaju svoju utičnicu. U jednom delu voza postoje i sedišta koja imaju i lampu za čitanje. Ove „Štadlerove“ dabldeker garniture su klimatizovane i opremljene video-nadzorom i Wi-Fi konekcijom.

Pored navedenog, ističu u Ministarstvu, u ovim garniturama postoje dva bifea s aparatima za piće i hranu, dva mesta za invalidska kolica, deo za veliki prtljag sa mogućnošću dodatnog obezbeđenja putem sajli, kao i dva muška, dva ženska toaleta i toalet za osobe s posebnim potrebama, u čijem okviru se nalazi i deo za prepovijanje beba.

Rekonstrukcija železničkih stanica

U starim železničkim stanicama i čekaonicama poslednjih godina nije se mnogo putnika zadržavalo zbog stanja u kojem se one nalaze, međutim, u Železnicama najavljuju da će se uskoro to promeniti.

- Sada je svaki dan, čak i svaki sat više važan da bi se postigao planirani cilj, a to je da u martu brza pruga od Beograda do Novog Sada bude spremna za funkcionisanje i tehnički osposobljena za saobraćaj - rekao je za Tanjug Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.

Sa najavom završetka radova na nadvožnjaku u Kisačkoj ulici, gde je drumski saobraćaj obustavljen do marta meseca, završiće se i radovi na samoj pruzi od Beograda do Novog Sada.

Više polazaka

Maksimalna brzina kojom će se kretati vozovi je 200 kilometara na sat, a prosečno vreme putovanja međugradskog voza do Novog Sada iznosiće 36 minuta. Predviđeno je po pet polazaka dnevno iz Beograda i Novog Sada.

„Regio Expres“ imaće po četiri polaska iz Beograda i Novog Sada sa prosečnim vremenom putovanja od 49 minuta. Stajaće: Beograd centar - Novi Beograd - Batajnica - Nova Pazova - Stara Pazova - Inđija - Beška - Sremski Karlovci - Novi Sad.

Miloš Vučević: Železnica će zasijati novim sjajem, radnici vredno rade da spremno dočekamo prvi brzi voz! - Alo.rs

Takođe, pored ovih dabldeker garnitura Kiss 200, na ovoj relaciji, saobraćaće i „Regio“ vozovi Štadler Flirt serije 413/417 (dve elektromotorne garniture) čije će prosečno vreme putovanja biti 56 minuta (staje u svim službenim mestima) i imaće po devet polazaka iz Beograda i Novog Sada. Kapacitet garniture Štadler Flirt serije 413/417 je 230 mesta.

VEŽITE SE! Za mesec i po dana put od Beograda do Novog Sada izgledaće kao vožnja spejs-šatlom: Uskoro POLEĆE VOZ!

Alo!

 

Kao u avionu

Za putnike dabldekera garnitura Kiss 200 biće obezbeđena ketering usluga, a osim vozopratnog osoblja, za dodatni komfor biće zadužene stjuardese/stjuardi.

Na pitanje koliko će koštati karta za ove relacije, iz Ministarstva kažu da je u „Srbija vozu“ u toku procedura utvrđivanja cene prevoza na deonici pruge Beograd Centar - Novi Sad.

Koliko koštaju novi vozovi

Za potrebe organizacije putničkog železničkog saobraćaja na budućoj pruzi za velike brzine Beograd centar - Novi Sad - Subotica brzinama do 200 km/h, odnosno deonici Beograd centar - Novi Sad, dana 8. aprila 2021. godine zaključen je ugovor o nabavci tri elektromotorne garniture sa švajcarskim proizvođačem „Stadler Rheintal AG” u vrednosti od 51,83 miliona evra.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading