LJUDI, PA OVO NIJE NORMALNO! I do Niša ćemo ići 200 NA SAT!
Brzim vozovima koji jure 200 na sat putovaće se od 2026. i do Niša, a radovi na novoj pruzi počeće na leto, saznaje Informer!
Vožnja na 230 kilometara dugoj pruzi od Beograda do Niša, umesto dosadašnjih šest sati, trajaće svega sat i 20 minuta. Ceo projekat vredan je 1,8 milijardi evra.
Uporedo sa ovom brzom prugom do kraja godine počeće i modernizacija i rekonstrukcija pruge od Niša do Dimitrovgrada u dužini od 80 kilometara, kojom će vozovi saobraćati 120 km/h, a radovi vredni 424 miliona evra biće završeni 2025. Tada će se od Niša do bugarske granice, umesto dosadašnjih dva sata i 40 minuta, stizati za manje od sat vremena.
Kada sve to bude završeno, brzim vozovima će se od Dimitrovgrada do Subotice stizati za nešto više od tri sata, čak četiri puta brže nego što bi se danas putovalo. Poređenja radi, kolima se od Beograda do Subotice sada putuje gotovo tri sata.
Prema zvaničnim podacima, u Srbiji je do sada završeno 830 kilometara pruga, dok nas u godinama koje slede očekuje još 1.165 kilometara.
Tri puta brže
- Izgradnja brze pruge Beograd - Niš u dužini od 230 kilometara počeće na leto, i to izgradnjom tunela između Stalaća i Đunisa, kao jednim od najsloženijih objekata na tom delu železničkog koridora. Kada je reč o pruzi Niš - Dimitrovgrad, početak radova očekuje se do kraja ove godine. Modernizacija i rekonstrukcija pruge Niš - Dimitrovgrad, uključujući njenu elektrifikaciju i izgradnju obilazne pruge oko Niša, trebalo bi da bude završena 2025 - kaže Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije".
I do Budimpešte do kraja 2025.
Brza pruga od Beograda do Subotice biće završena do kraja 2024. godine, kada će se od prestonice do mađarske granice stizati za manje od sat vremena, umesto četiri i po sata, koliko je trebalo pre početka radova.
Nakon toga ostaje samo da Mađari završe svoj deo pruge do kraja 2025.
Stanisavljević navodi da će vožnja od Beograda do Niša trajati manje od dva sata, što je čak tri puta brže nego danas. On naglašava da je sasvim realno očekivati da će na dnevnom nivou, vozovima od Beograda do Niša putovati duplo više ljudi nego što sada putuje od Beograda do Novog Sada.
- Brzom prugom i novim vozovima između Beograda i Novog Sada, nakon puštanja pruge u saobraćaj, na dnevnom nivou prevozi se od 10.000 do 12.000 putnika. S obzirom na to da je reč o znatno kraćoj relaciji i manjem broju stanica nego što ima između Beograda i Niša, a imajući u vidu da će vreme putovanja vozom biti kraće od dva sata, sasvim je realno očekivati da će dnevno između ova dva grada vozovima putovati najmanje 20.000 putnika - jasan je Stanisavljević.
Umrežavanje Srbije
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture potvrđuju da je od 2015. do 2022. godine završena rekonstrukcija ukupno oko 830 kilometara pruge, uključujući i brzu prugu između Beograda i Novog Sada.
- U toku su radovi na izgradnji i rekonstrukciji oko 226 kilometara pruge i planirani su projekti za još 936 kilometara. To je ukupno 1.165 kilometara pruga koje će biti izgrađene ili rekonstruisane u narednim godinama. Na ovaj način stvaraju se uslovi za brz i ekonomičan transport robe železnicom u međunarodnom železničkom saobraćaju - kažu u resornom ministarstvu i dodaju da će železnički saobraćaj postati konkurentan u odnosu na druge vidove saobraćaja, posebno kada se smanji zadržavanje teretnih vozova na granicama.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)