TRIKOVI TRGOVACA KOJIMA VAS NAVLAČE NA VEĆU POTROŠNJU Ovako vam prodavci lukavo zavlače ruke u džepove
Iako je saveta kako da izbegnemo impulsivnu kupovinu sve više, to je sve teže, zbog domišljatosti trgovaca koji su u saradnji s psiholozima i proučavanju naših navika i sklonosti “proizveli” dosta trikova kojima nam izvlače novac i kartice iz novčanika.
Donosimo 13 takvih trikova pa sami nađite način da ih na vreme prepoznate i izbegnete dodatni trošak:
1. Natpis “rasprodaja”
Iako izlog radnje vrišti “sve u pola cene”, nakon što ste ušli u prodavnicu jasno vam je da da i nije baš tako. Međutim, jednom kad uđete, veća je verovatnoća da ćete nešto ipak da kupite.
2. Velika šoping-kolica
Kolica nisu tu zato da bi vam olakšala kupovinu već zato da biste u njih mogli da potrpate što je moguće više stvari (koje vam nisu potrebne). Pojavila su se 30-ih godina prošlog veka.
3. Sveže pecivo na ulazu
Sveže pecivo, baš kao i cveće uglavnom su smešteni tik do ulaza u supermarket. Mami vas miris toplog peciva? To nije slučajno.
4. Gde je mleko?
Prošli ste celu radnju kako biste kupili litar mleka. Ništa neobično. Mlečni proizvodi i oni koje najčešće kupujemo obično su skriveni u zadnjem delu trgovine kako biste obišli sve police dok ne dođete do traženog proizvoda. Usput će vam sigurno nešto ‘zapeti za oko’.
5. Zdesna nalevo
Trgovci će kupca navesti da se kreće zdesna nalevo. Tako će vam stvari na policama biti baš nadohvat desne ruke.
6. U ravni oka
Najskuplji majonezi nalaziće se na polici koja vam je u ravni oka kako biste baš nju stavili u svoja kolica. Majonez koji je jeftiniji biće u najnižem redu. Ovo važi za sve vrste proizvoda.
7. U ravni dečjeg oka
Trgovci su, naravno, mislili i na decu – sve veće potrošače. Proizvodi koje oni žele nalaze se u njihovom vidokrugu.
8. Ne možete da se krećete
Da li ste primetili da supermarketi često imaju prezentacije i degustacije, a tokom najvećeg dela vremena u prodavnici su postavljeni i zasebni štandovi s “posebnim ponudama”. To je smišljeno kako bi vas usporili i kako bi vam pažnju usmjerili na nove proizvode koje trgovci žele da kupite.
9. Diraj me!
Artikli će biti složeni tako da ih možete opipati, jer jednom kad opipate materijal košulje, na primer, veća je mogućnost da ćete je i kupiti.
10. Tople jarke boje
Ljude privlače tople i jarke boje pa trgovci za logotipe i spoljašnje uređenje biraju crvenu, narandžastu i žutu. To će nas privući da uđemo u radnju čija će unutrašnjost ipak biti u hladnijim tonovima jer ćemo, uz smirujuću zelenu, više da potrošimo.
11. Glasna muzika
Treštanje iz zvučnika nateraće vas da se što pre odlučite da kupite nešto i “pobegnete” iz radnje ostavljajući mesta za drugog kupca. Ali, u prodavnici sa skupim stvarima će vas dočekati drugačija muzika. Tako, ukoliko kupujete verenički prsten, sviraće vam klasična muzika.
12. Kratkoročna ponuda
Znate ono kad stave natpis “sniženo samo još dva dana”? To je nizak udarac na potrebu da nešto imamo sad i odmah i da ne propustimo priliku.
13. Slatkiši i sitnice dok čekate u redu
Nije čudo što je prostor oko kase prepun svega, od slatkiša do maramica za brisanje naočara… Ovde su uglavnom plasirani manje skupi artikli na koje nije teško potrošiti nešto novca dok čekate da dođete na red za plaćanje.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
S2
01.06.2022 19:04
Ovo je samo mali deo arsenala kojim se trgovci služe. Zatvoreni izlozi i nijednog sata unutar radnje - da izgubite pojam o vremenu, klimava pločica da vas zaustavi, bar na tren i kupite ono što niste hteli, jedna ista roba na pet-šest mesta u istoj radnji...i tako dalje. Sve u psihologiji trgovine se svodi na OBMANU i prevaru.