DOJAVE O BOMBAMA: Učenike treba hrabriti i ne praviti šalu u kriznim situacijama!
Česta poruka ovih dana koju roditelji dobijaju od učitelja i razrednih starešina je sledeće sadržine:
„Opet smo imali dojavu o bombi. Danas neće biti nastave. Radiće se onlajn.“
Skoro svakodnevno u osnovne i srednje škole stižu dojave o bombama, obično već u ranim jutarnjim satima. Samo u sredu na meti se našlo oko 300 škola iz Beograda.
Psiholog Aleksandra Janković, u izjavi za Alo! kaže da način na koji će nastavnici i roditelji razgovarati u ovakvim situacijama sa decom zavisi od uzrasta, važno im je predočiti da se treba poštovati sve što se preduzima.
U popodnevnim satima evakuisani veliki tržni centri u Beogradu - Alo.rs
- Bilo bi dobro da se pre svega ispitaju osećanja dece i da se do najboljeg rešenja dođe zajednički, posebno kad su u pitanju adolescenti jer se od njih mogu čuti mnoge pametne stvari - rekla je Jankovićeva, i predložila grupno razmatranje problema na nivou odeljenja ili porodice jer, kako je naglasila, bitno je đake pustiti da kažu šta misle.
Današnja deca su pametna
Pozvala sam ćerku koja ide u šesti razred da proverim kako je i šta radi pre onlajn nastave, bila je s društvom iz razreda na igralištu blizu naše kuće, kaže Katarina Petković za Alo!
- Već sam razgovarala sa Sofijom o tome da ne treba da se plaši i bila sam prijatno iznenađena koliko su danas deca svesna sveta oko sebe. Rekla mi je da zna da su sve to uglavnom lažne uzbune i da njih nije strah, ali da slušaju šta im kažu nastavnici. Klincima je sad sve dostupno, informacije iz celog sveta, a kada se samo setim moje generacije koja je strepela da li će zaista biti smak sveta kada je to najavljivano u novinama i na televiziji, smešno smo bili naivniji... - kaže Katarina.
Psiholog Jelena Đorđević kaže da postoje protokoli koje nastavnici prate kad razgovaraju s decom u ovakvim situacijama.
- Dobro je hrabriti decu, ali ne praviti šalu, trebalo bi da shvataju eventualnu ozbiljnost cele situacije - istakla je Đorđevićeva, i dodala da je lakše razgovarati s mlađom decom i objasniti im da poštuju ono što im se kaže, dok adolescenti imaju potrebu da budu buntovniji i da od svega prave neku vrstu zabave i šale.
Prema njenim rečima, učenici različito reaguju, najvažnije od svega je da im prolazni strah koji je normalna reakcija ne ostavi trajnije posledice, kao što su napetost i anksioznost, a ovakve situacije ponekad mogu dovesti i do paničnih napada.
Učenica šestog razreda jedne beogradske osnovne škole rekla je da je dojava za bombu nervira jer ne može da popravi ocene, a baš tog dana je htela da odgovara francuski. Vreme do početka onlajn nastave, kako kaže, posle dojave proveli su igrajući fudbal na terenu u naselju gde žive.
Jedna mama koja ima dete u osnovnoj školi u razgovoru za Alo! je rekla da ona svoju ćerku savetuje da nema razloga za strah jer nikad se nije desilo da se napad najavi ranije i da misli da većina dece neće reći da se plaši, ali je pitanje šta stvarno misle i da li im ipak neki strah i nesvesno ostane u glavi.
Psiholozi smatraju da svaka krizna situacija može da ostavi posledice, ali i da ljudi pojedinačno, bez obzira na uzrast, reaguju različito.
Nema panike!
Roditeljima smo poslali poruke u sedam ujutru da smo dobili dojavu o bombi, pa je mali broj đaka došao ispred škole, rekao je direktor Osnovne Škole „Jovan Sterija Popović“ na Novom Beogradu Dejan Pavković. On je naglasio da panike nema i da do sada nisu imali slučajeve da je nekom učeniku bila potrebna pomoć školskog psihologa.
I u Osnovnoj školi „Vladimir Rolović“ na Petlovom brdu đaci ovakve informacije mirno prihvataju, a kako nastavnici kažu, mnogi vole onlajn nastavu, pa im ovakva situacija ne predstavlja teškoću.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)