ROSA POBILA ZAŠTIĆENE SLEPE MIŠEVE!? Samozvanim zaštitnicima prirode bitniji imidž koji šire pred influenserima, nego biljke i životinje
To je izašlo na videlo kada je ovaj samoproklamovani zaštitnik prirodnih dobara napravio svetlosni spektakl u pećini u kojoj živi zaštićena vrsta životinja kojoj smeta svetlost i to usred sezone razmnožavanja! Kao da to nije bilo dovoljno, oni su se time pohvalili na sva usta, a kada su se zbog svega pobunila društva za zaštitu životinja i prirode, rekli da je sve što su uradili sasvim u redu.
- Ovo je prvi put da se jedna kompanija predstavila na ovakav način – pohvalili su se oni u svom saopštenju za medije, umesto da su se izvinu i Srbiji i njenoj prirodi.
Kako kažu iz Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije, Rosin događaj je direktno ugrozio i verovatno doveo do uginuća mladunaca.
- Mi smo potpuno šokirani i zgroženi onim što je ROSA uradila u zaštićenom području spomenika prirode "Rajkova pećina" kod Majdanpeka. Ovaj speleološki objekat je značajno stanište slepih miševa, strogo zaštićenih i ugroženih vrsta. Slepi miševi su izuzetno osetljivi organizmi koji se upravo sada razmožavaju. Osvetljenje i buka im škode i dovode do velikog uginuća mladunaca – kažu iz Društva.
Kada je Alo! stupio u kontakt sa predstavnicima za medije kompanije Kokakola, u čijem je vlasništvu Rosa, usmeno nam je rečeno da je sve odrađeno u skladu sa prirodom i uz odobrenje Zavoda za zaštitu prirode Srbije. Na pitanja koja smo im pismeno poslali u vezi sa ovim slučajem, nisu odgovorili.
- Ako je tačno da je ovakve aktivnosti odobrio i podržao Zavod za zaštitu prirode Srbije zahtevaćemo istragu i odgovornost za ovo nezapamćeno nepočinstvo – poručuju iz Duštva za zaštitu ptica.
Iz ovog Zavoda za Alo! kažu da su njihovi stručnjaci zaduženi za ovaj kraj i konkretno Rajkovu pećinu proverili uslove u kojima se sporni događaj odvijao i da jeste istina da su dali odobrenje za održavanje.
- Koliko smo obavešteni, događaj se odvijao napolju, izvan pećine, a to nije smetalo fauni Rajkove pećine. Pre toga naši ljudi su procenili situaciju i doneli odluku da je u redu da se to održi – rekla je za Alo! predstavnica za medije Zavoda za zaštitu prirode.
Prema snimcima koje su i kompanija i učesnici događaja objavljivali na društvenim mrežama, nezvaničnim i zvaničnim, jasno se vidi da se dobar deo događaja odvijao unutar pećine, a posetioci su čak upotrebljavali bliceve prilikom fotografisanja i snimanja, što je strogo zabranjeno.
Ko je ovde najviše kriv i šta će se nakon ovog događaja dalje dešavati, ostaje da se vidi.
Čega se pametan stidi...
Izjava Agnes Ivković, brend menadžer Rosa vode
- Ovo je prvi put da se jedan brend predstavlja na ovakav inovativan način. Koristeći najsavremenije digitalne tehnologije, želimo da dočaramo deo jedinstvene lepote homoljskog kraja kome pripada i Rosa Homolje. Želeli smo da prikažemo moć netaknute prirode u kombinaciji sa osvežavajućim mehurićima i kreiramo jedinstveno iskustvo, kao i da predstavimo vrednosti samog brenda Rosa Homolje.
Zaštitari pozivaju na bojkot
Iz Društva za zaštitu ptica pozvali su sve svoje članove na bojkot Rosa vode.
- Pozivamo naše članove, saradnike i pratioce stranice da bojkotuju kupovinu Rosa proizvoda. Nepojmljivo je da pod plaštom zelenih brendova neka kompanija sebi dozvoli da se reklamira na ovakav način koji je civilizacijski neprihvatljiv, a pritom i zakonski kažnjiv – poručili su oni.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)