PRIVREDNA KOMORA SRBIJE Snažna konkurencija jača ekonomiju, kvalitet proizvoda i usluga
Snažna i razvijena konkurencija na tržištu obezbeđuje veću ponudu dobara i usluga višeg kvaliteta i po konkurentnim cenama, doprinosi ekonomskom razvoju, a korist imaju krajnji potrošači istaknuto je na radionici posvećenoj promociji Programa usklađenosti poslovanja sa pravilima o zaštiti konkurencije koju je Privredna komora Srbije organizovala u saradnji sa Komisijom za zaštitu konkurencije. Programi usklađenosti poslovanja sa pravilima o zaštiti konkurencije važan su alat za kompanije i u svakodnevnom poslovanju smanjuju potencijalne rizike za kršenje pravila zaštite konkurencije
- Radionica je namenjena svim učesnicima na tržištu radi upoznavanja sa pravilima u oblasti zaštite konkurencije i smernicama za izradu Programa usklađenosti poslovanja sa propisima o zaštiti konkurencije koje je Komisija objavila u decembru prošle godine. Ovo je prva u nizu radionica koju će Privredna komora Srbije organizovati na ovo temu jer smatramo da je važno da doprinesemo daljoj edukaciji kompanija, posebno malih i srednjih preduzeća na temu politike zaštite konkurencije - kaže Gordana Tiodorović, pomoćnik direktora Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova u Privrednoj komori Srbije.Dodaje da uprkos tome što Zakon i pravila o zaštiti konkurencije postoje već 15 godina u Srbiji, postoji potreba za daljom diskusijom sa kompanijama o ovoj temi, posebno sa malim sistemima koji često nemaju resurse za obuku kadrova, a imaju potrebu da usklade poslovanje sa pravilima zaštite konkurencije. „Važno je da podsećamo na pravila koja doprinose fer tržišnoj utakmici, promovišemo Smernice Komisije koje treba da olakšaju usklađivanje poslovanja i samu primenu propisa iz oblasti zaštite konkurencije “ kaže Tiodorović i dodaje da će Komisija za zaštitu konkurencije izaći sa dodatnim Modelom usklađivanja poslovanja sa pravilima konkurencije kao dodatnom podrškom.
- Svako novo znanje, razjašnjenje nejasnoća ogroman je korak u pravcu daljeg razvoja „ kulture zaštite konkrurencije“ na našem tržištu. Od toga svi možemo imati koristi. Stvaranjem konkurentnog tržišta obezbeđuje se veća ponuda dobara i usluga višeg kvaliteta i po konkurentnim cenama, pruža se podrška ekonomskom razvoju, a korist imaju krajnji potrošači - objašnjava Čedomir Radojčić, član Komisije za zaštitu konkurencije. Kako ističe ova komisija ima zadatak da sprovodi propise iz oblasti zaštite konkurencije ali i da podiže svest o značaju pravila o zaštiti konkurencije kod učesnika na tržištu ali i široj javnosti.
Vukašin Petković, predsednik Udruženja kompanijskih pravnika i direktor pravnih i korporativnih poslova u kompaniji Nectar Group ističe da je ovo jedna od najvažnijih edukacija namenjena kompanijskim pravnicima posebno imajući u vidu Evropske integracije gde jedan od važnih aspekata predstavlja primena propisa kada je reč o zaštiti konkurencije kako u velikim tako i u malim preduzećima.
- Danas u saradnji sa Privrednom komorom Srbije otvaramo kanal komunikacije između Komisije za zaštitu konkurencije i kompanija koje u svakom trenutku mogu da pitaju i da otklone nedoumice u vezi sa propisima. Ovo je idealna prilika za nas pravnike u privredi da nešto novo naučimo, vidimo kako se primenjuje u praksi i da nastavimo u budućnosti da poslujemo u skladu sa propisima - kaže Petković.
- Nama je jako važno da poslujemo u skladu sa svim propisima i zaštita konkurencije nam je svakako jedan od pripiroteta jer to nešto što je stvar korporativne kulture, stvar zakonodavstva i prava. Važno nam je da komisija sa druge strane bude otvorena i da deli iskustva saznanja i savete iz ove oblasti - kaže Sonja Kovač iz kompanije Heineken Srbija gde je jedan od prioriteta, kako kaže, zaštita konkurencije koja predstavlja stvar korporativne kulture.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)