DECI LEK, A STOJADINU ČAST Aranđelovčani Marko Bogdanović i Bojan Bojović našli način da spoje industrijsko nasleđe i humanost
Dvojica Aranđelovčana, Marko Bogdanović i Bojan Bojović trenutno jezde evropskim putevima kao akteri jedne neobične i humane ekspedicije. Oni će 5.000 kilometara i 12 država preći našim popularnim „stojadinom”, proizvedenim u kragujevačkoj „Zastavi” 2008. godine, kada su ugašene montažne trake sa kojih je silazio ovaj model.
Akcija ima humanitarni karakter jer su aranđelovački drugari sav prihod namenili Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka (NURDOR). Zbog „stojadina” i cilja putovanja, ekspediciju su nazvali „Zastava humanosti”. Zašto je izuzetno humana, ne treba trošiti reči.
Da misija bude ostvarena, pobrinuli su se obojica. Marko, koji je rukovodilac izvoza u Kompaniji „Peštan” i od koga smo jedva uspeli da izvučemo podatke o ovoj akciji, zato što je stalno bio na poslovnim sastancima u Italiji, obezbedio je da ih u više gradova dočekaju njegovi poslovni, ali i lični prijatelji, koji će se sami, ali i s prijateljima koje su pozvali, svojim prilozima odazvati ovom pozivu.
Pored Srbije, naravno, koja je startna stanica, proći će kroz Mađarsku, Slovačku, Poljsku, Češku, Nemačku, Holandiju, Belgiju, Luksemburg, Austriju, Sloveniju i Hrvatsku. Dočekaće ih prijatelji u mađarskoj Budimpešti, poljskim gradovima Žešovu i Krakovu, češkim Pragu i Ostravi, nemačkim Bremenu i Štutgartu. Biće dočekani i u holandskim gradovima Zvole, Amersfort i Amsterdam, put ih dalje vodi kroz belgijski Berlare, Luksemburg i slovenačko Velenje.
- Privatno sam bio u kontaktu s ljudima kojima je pomoć bila potrebna i tu sam našao motiv da dam skroman doprinos rešavanju tih problema. Verujem da će ekspedicija biti uspešna, jer zbog prirode posla poznajem mnogo ljudi i oni će nam pomoći. Dočekaće nas moji poslovni prijatelji i njihovi prijatelji. Sve uplate idu direktno na žiro-račun NURDOR-a - kaže Bogdanović.
On ističe da je, pored ideje da pokrene ljude dobre volje da učine dobro delo i pomognu u lečenju dece, želeo i da se na neki način oduži našem industrijskom nasleđu kako dolikuje, jer se mi često nezahvalno odnosimo prema nečemu što je deo naše istorije. „Stojadin” je bio odlična prilika za to.
- Automobil sam kupio pre dve godine, namenski, za ovu akciju. Nisam ga koristio za svakodnevne potrebe. Na njemu je urađeno sve što je neophodno za bezbedan put. Uz to i lepo izgleda - naglašava naš sagovornik.
A to je i biće doprinos Bojana Bojovića, koji je stručnjak za automobile i koji utiče da desetodnevno putovanje prođe bez velikih briga.
Podsećanje
Podsetivši na svoju ljubav prema starim automobilima, Marko Bogdanović naglašava i da su Bojan i on odabrali „stojadin” želeći da obeleže 50 godina od početka proizvodnje „stojadina”.
Naime, proizvodnja „zastave 101” počela je 15. oktobra 1971. godine. To je prvo naše vozilo srednje klase . Razvijeno je na bazi „fijata 128”, najboljeg „Fijatovog” automobila iz 1967. godine. Proizvedeno je 1.045.458 ovih vozila. Rekordna godišnja proizvodnja bila je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 „stojadina”, koji je stekao status nacionalnog vozila i 1981. godine proglašen za auto decenije u Jugoslaviji. Prodavan je i u zapadnoj i istočnoj Evropi, a najpopularniji je bio u Poljskoj, gde je sklapan u fabrici FSO (Fabrika putničkih automobila) u Varšavi.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)