MISTERIJA ZVANA DAV Trgovinski lanci debelo zarađuju na narodu: Dezodorans košta kao 15 kg hleba!
U našem narodu se ustalila rečenica: Sapun i dezodorans nisu skupi, te svako može sebi da priušti da se okupa i osveži. Možda smo doskoro i mogli, ali više baš i ne, bar kada su kozmetička sredstva za suzbijanje znoja u pitanju!
Na udaru su se našli potrošači poznatog brenda „Dove“ čiju reklamu ne možete omašiti na televiziji sa sve opisom: „Verujemo da lepota treba da bude izvor samopouzdanja, a ne izvor strepnje“.
U ovom slučaju cena lepote i samopouzdanja i te kako je visoka, pa ako želite da mirišete na puder, krušku, borovnicu ili možda breskvu, a ljubitelj ste ovog poznatog brenda, moraćete da se odreknete nekih osnovnih životnih namirnica.
Nakon što se na društvenim mrežama pojavila priča da 150 mililitara ovog čuvenog „osveživača“ košta 700 dinara i više, ekipa Alo! obišla je maloprodajne objekte u Beogradu gde smo se uverili u tačnost tvrdnji, ali i šokirali činjenicom da bahati trgovinski lanci zarađuju ozbiljnu sumu na ovom proizvodu.
Cena u drogerijama iznosi od 639 do 679 dinara, dok u prehrambenim prodavnicama za 150 mililitara morate da platite od 280 do 715 dinara. I ništa tu ne bi bilo čudno da nije u pitanju isti proizvod, identične zapremine, a razlike u ceni od prodavnice do prodavnice su apsolutno nerealne. Najjeftiniji „dove“ dezodorans pronašli smo u jednoj apoteci u centru Beograda i njegova cena iznosi 279 dinara.
Ukoliko želite da uštedite i da istražujete, a spremni ste da odvojite sat vremena svog života, onda ćete svakako proći jeftinije, a ukoliko niste, onda se spremite za šok.
I umesto da u svakoj radnji ovaj proizvod kupite po istoj ceni, bahati trgovinski lanci su se potrudili da vam oderu kožu s leđa.
Zdravom logikom, ako nabasate na dezodorans od 150 ml za 715 dinara, izračunajte koliko kilograma hleba možete kupiti za isti. Kako bismo vam skratili muke, možemo odmah da vam kažemo da je to 15 kilograma hleba po 45,88 dinara.
Kako bismo proverili zbog čega je cena istog proizvoda toliko drastično različita u čak sedam maloprodajnih objekata koje smo obišli, kontaktirali smo zastupnike „Dove“ za Srbiju, koji nisu bili voljni da komentarišu ovaj slučaj.
- Ispratili smo celu priču, ali sada ne možemo ništa da vam kažemo. Uskoro ćemo dati zvanično saopštenje - rekli su oni.
Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović za Alo! je rekao da ovaj „problem“ traje već godinama i da je vreme da se neko pozabavi, kako je rekao „lopovlukom“.
- To je velika sramota, dugo na to upozoravam. Ekskluzivni uvoznici uzimaju ekstremne marže i vreme je da se proveri ko to fakturiše i kako. U pitanju je ekstraprofit i to je neprihvatljivo. Treba uvesti visoke kazne za ekstraprofit, jer tu marža ide više od 200 odsto i vređa dostojanstvo. Ovo je četvrta ili peta godina da se oglašavamo po ovom pitanju. Komisija za zaštitu konkurencije ne radi svoj posao, niti ih zanima. S druge strane, potrošači treba da pogledaju i deklaracije kada kupuju proizvode i pročitaju odakle su ti proizvodi. Ako ulaze iz nekih nama bližih zemalja, pitanje je da li su to uopšte originali - rekao je Goran Papović vidno uznemiren zbog ovog slučaja.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)