ČUDO U SAD, PA I U SVETU Jugićima rastu i cena i ugled: Jugo platio 4.000, sad ga prodaje za 8.000 dolara!
Vlasnik jednog od 140.000 „jugića“ izvezenih u SAD podsetio je mnoge koliko je ta marka automobila bila predmet sprdnje, pa čak završila i u nekoliko filmova.
Ponosni vlasnik „juga“ tražio je za svog ljubimca na četiri točka 8.000 dolara, a stručnjaci kažu da to znači da ovi automobili polako dobijaju na vrednosti.
O „jugu“ i njegovoj legendarnoj završnoj obradi zbijaju se šale i vicevi još od 1985. godine kad je sleteo na američki kontinent. Koštao je samo 3.995 dolara, a vrlo brzo je postao kultno vozilo, i to ne zbog preteranih kvaliteta, nego zbog niza problema i skromnih bezbednosnih funkcija. Zanimljivo, vozilo s kojim su se gotovo svi sprdali sada proživljava drugu mladost, odnosno čini se da cene tih oldtajmera rastu. Tako bi čuveni nekadašnji posprdni moto „vozi ’jugo’ da ne traje dugo“, sada mogao da glasi „vozi ’jugo’ da traje dugo“.
Filmska karijera
„Jugo“ je imao i zavidnu inostranu filmsku karijeru. Najzapaženiju ulogu imao je u trećem nastavku akcionog filma sa Brusom Vilisom „Umri muški“, pojavio se u prvom delu serijala „Vrana“, a legendarna mu je i rola u ostvarenju „Ko je ubio Monu“. „Jugo 45“ se pojavio i u crtaću „Automobili 2“ (Cars 2), i to u ulozi istočnoevropskog mafijaša, a u nekoliko filmova bio je samo deo scenografije. Glumica Bri Larson, koja je vozila „yugo GV“ u filmu „Kockar“ (The Gambler), rekla je da obožava taj auto.
- Stalno sam tražila da ga zadržim nakon snimanja. Bio je u stanju raspada. Najčešće nije hteo ni da upali. Nikad nisam naišla na kola s kojima sam toliko saosećala. Ali, nisu imali dovoljno poverenja, ni u mene ni u auto, da mi ga ostave. „Pokvariće se negde i nikad nećeš stići do Los Anđelesa“, stalno su mi to govorili - izjavila je glumica, koja je kao suvenir zadržala samo jednu stvar sa seta: znak „jugo“ sa volana.
Prema oglasu, ovaj preživeli „yugo GVL“ iz 1988. godine gotovo je ceo radni vek proveo u Kaliforniji i u odličnom je stanju, prenosi revija HAK. Takođe, ima standardni 1,1 litreni četvorocilindrični motor, s 55 KS i 77 Nm okretnog momenta. Menjač je ručni, s četiri stepena prenosa, a automobil je prešao 69.000 kilometara. Unutrašnjost takođe izgleda prilično pristojno, a na spoljnom delu karoserije tek je nekoliko oštećenja.
Prvi jugo, ručno pravljen, izrađen je 1978, serijska proizvodnja predstavljena je 1980. godine, a 2008. otišao je u istoriju
Prema oglasima za prodaju polovnih automobila u Srbiji, „jugo“ može da se pronađe po ceni od 300 evra pa do 3.000 evra, u zavisnosti od godišta, serije, stanja u kojem se nalazi.
Dug put jednog automobila
„Zastava“ je svojevremeno na američko tržište izvezla ukupno 141.511 primeraka modela „yugo“. Zahvaljujući izveštaju sa podacima o registracijama automobila za treći kvartal 2021. godine u SAD, može se saznati koliko je primeraka svakog modela uredno registrovano na njihovim putevima, pa i koliko je „jugića“ preživelo dosada.
Zanimljivo je da je registrovano čak 408 primeraka „jugića“, što je na prvi pogled mali broj, ali i veliki kada se uzme u obzir imidž ovog automobila, piše chicagoglasnik.com.
Mnogi Amerikanci pokušavaju da ukažu na činjenicu da to nije najgori automobil svih vremena, iako se u medijima pominje u negativnom kontekstu.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)