NUDILI PROIZVODE ZA 790 DINARA, NAPLAĆIVALI 99.990 Radnici firme "Empero line" nude miran san i dobro zdravlje, a daju višestruko uvećane račune
Tanjug

Nacionalna organizacija za zaštitu potrošača (NOPS) poslednjih dana dobija povećan broj prijava potrošača na firmu „Empero line“ koja se bavi prodajom od vrata do vrata.

Kako su rekli iz NOPS-a, radnici ove firme pozivaju potrošače da bi ugovorili dolazak i prodaju po jednoj ceni, a kada stigne račun, to bude mnogo više.

- Prilikom pozivanja potrošača saopštava im se iznos od 790 dinara mesečno na godinu dana. Nakon obavljene posete potrošačima, ugovor se znatno promeni i iznosi neverovatnih 99.990 dinara! - kažu iz NOPS-a.

Oni skreću pažnju potrošačima da moraju da pročitaju svaki ugovor pre potpisivanja i da s povećanom pažnjom pristupe svakom ovakvom slučaju, jer nije dovoljno verovati, pošto postoje i oni „trgovci“ kojima je jedino bitno da ostvare profit bez obzira na posledice.

Dobili prvo upozorenje

Nacionalna organizacija potrošača Srbije ovoj firmi je uputila hitno upozorenje da prestane da se bavi obmanjivanjem potrošača, a ukoliko ne postupe po zahtevu, pokrenuće postupak u cilju zaštite prava potrošača.

Alo! je odmah nakon objave kontaktirao firmu „Empero line“, koja se nalazi u Vrčinu i čiji je slogan „Zauvek prijatelji”.

Do zaključenja ovog broja nismo dobili zvaničan odgovor na pitanja koja smo poslali pismeno, a preko telefona smo jedino od radnice koja se javila na fiksni telefon saznali da oni imaju sopstvenu proizvodnju i da „to nije baš tako kao što se piše”, šta god to značilo.

Na njihovom sajtu piše da se bave veleprodajom najkvalitetnije vunene posteljine, magnetnog i masažnog programa, svoj poslovni razvoj firma usmerava prema potrebama i zahtevima tržišta za zdravim snom, mada ne verujemo da oni koji potpišu ugovor s njima mogu mirno da spavaju.

Ustaljen obrazac

Ovo nije prvi slučaj prevare potrošača u kojoj im se nudi proizvod, a kasnije se ispostavi da je cena višestruko veća od ugovorene.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, za Alo! kaže da to kod nas traje već dvadesetak godina i da su na meti prodavaca najčešće stariji sugrađani

- Pre svega zbog neinformisanosti, želje da im neko nešto pokloni, uvežbane priče da je to samo danas, u toj trgovačkoj prevari najslabija karika su penzioneri koji žive sami - objasnio je Papović.

NUDILI PROIZVODE ZA 790 DINARA, NAPLAĆIVALI 99.990 Radnici firme

Tanjug

 

Prema njegovim rečima, najviše primedbi građana u proteklom periodu je za proizvode kao što su prekrivači, magneti, razna roba od memorijske pene, ukratko nešto od čega se očekuju zdravstveni efekti i zbog toga može lako da se nasedne na ponudu koja se „ne odbija”.

Papović naglašava da se uglavnom radi o dobro obučenim trgovcima koji potencijalne kupce pozivaju telefonom ili dolaze na kućnu adresu, gde predstavljaju ponudu.

Hitno upozorenje zbog pljuskova i grmljavine - Alo.rs

- Glavno pitanje je odakle firmama koje se bave tom prodajom naši brojevi telefona i jedinstveni matični brojevi, ko daje bazu podataka. Tu ima posla za službe koje se bave organizovanim i visokotehnološkim kriminalom do svih inspekcija, koje bi između ostalog morale da provere odakle dolazi ta roba - rekao je Papović, i dodao pošto se radi uglavnom o klasičnoj prevari, najbolje rešenje bi bile milionske kazne jer su u pitanju pravna lica.

Prilikom ovakvih kupovina u većini slučajeva prodaja se obavlja na rate, a roba se isporučuje na kućnu adresu.

Važno

Kupci treba da znaju da u ovakvim vrstama trgovine postoji zakonski rok od 14 dana da odustanu bez ikakvih posledica pod njih, a ukoliko ne uspeju, mogu da se obrate za pomoć pravnicima koji rade u okviru Savetovališta za potrošače.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading