POEZIJA NA KOŽI Umetnost i zanatstvo spojeni u oživljenom porodičnom biznisu
Iza brenda „sestre Vitanov” stoje Danijela i Marina, one su treća generacija u porodici koja se bavi proizvodnjom nakita. Čega je više, umetnosti ili zanatstva? Reklo bi se da umetnost ide korak ispred. Ne zato što su im čekići i ostali fini alati strani, već zbog slobode koja je njihova osnovna stvaralačka vodilja, a zna se koga ona vodi i, pre svega, inspiriše.
Da je ambijent odrastanja važan stvaralački faktor, potvrđeno je iz više preduzetničkih priča. I nije stvar u „gledati” i „krasti zanat”, izgleda da je čitava caka upiti, udahnuti stvaralaštvo. Tome svedoče i sestre Vitanov, koje su još kao devojčice virile iznad pulta u porodičnoj radnji.
Porodični biznis podrazumeva da je porodica tu, i to bukvalno – upravo tako su i došle do prvog džeparca. To što potiču iz priče prekaljenih proizvođača nakita bila im je odskočna daska. Ipak, od te daske odskočile su do danas mnogo.
- Nakit koji smo gledale u detinjstvu, koji su kreirali i stvarali deda, pa posle i otac bio je odraz onovremenske klasike i sofisticiranosti. Ni sestra ni ja nismo bile sigurne da li je to nešto što potencijalno može da bude naš identitet. Razmišljale smo da možda ta priča i nije za nas - napominje Marina.
Sve rade same
Kako je objasnila Marina Vitanov, ona i sestra mogle bi da daju nekoj influenserki da nosi njihov nakit, ali to jednostavno ne bi bile one. Zato same vode Instagram stranicu koja ima preko trideset hiljada pratilaca. Fotografije su praćene poezijom i opisuju nakit preciznije nego što bi bilo koji drugi content. Sve je minimalističko, nežno i fino, a istovremeno snažno, upadljivo i klasično elegantno. Dizajn, sofisticiranost, boje nakita... poželiš da ih dodirneš, da budu tvoji dok zamišljaš miris parfema na zglobu na kom je baš ta narukvica.
Ali kako porodični posao nekako uvek ide sa tobom i „ne možeš ga zaključati u kancelariji”, ideja je nastavila da ih prati, možda preciznije, nije ih napuštala, a to je, ispostaviće se, bilo sasvim dovoljno. Hoće li uspeti da se odlepe od klasičnog obrasca izrade, a da pritom ostanu verne brendu, bilo je glavno pitanje koje ih je mučilo.
Međutim, ubrzo se stidljivo pojavila ideja:
- Zašto ne bismo probale nešto staro a novo, nešto na naš način? Kada su prve ideje bile realizovane, stigla su i prva oduševljenja - hej, nekome se dopada to što radimo. Ispostavilo se da je broj takvih klijenata zapravo pozamašan. Najveća je satisfakcija kada vidiš da to što si napravio nekome znači, da si nekom sećanje, a nekome divan trenutak, to je ono što nas pokreće. Naša najveća ideja je ostati dosledan slobodi, po principu „no one is you and that is your power”. Marina ističe da je najvažnije biti veran sebi jer, kako kaže, onda konkurencija zapravo i ne postoji.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)