PEŠACI I VOZAČI ĆE MOĆI DA ODAHNU Prema nacrtu izmena i dopuna zakona o bezbednosti saobraćaja najzad će biti pravno regulisana i ova vozila!
Printscreen/Naxi kamere

U tekstu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je MUP objavio na svom sajtu, uvodi se kategorija “lako električno vozilo” koja se odnosi na električne trotinete, a time su predložena i pravila o njihovom učešću u saobraćaju.

PET STVARI O SAOBRAĆAJU U BEOGRADU KOJE NISTE ZNALI Ministar Vesić saopštio interesantne činjenice o prevozu u Srbiji (VIDEO)

Kako je navedeno, lako električno vozilo može da se kreće na kolovozu ukoliko ne postoji trotoar, pešačka ili biciklistička staza i to tamo gde je maksimalno ograničenje brzine do 30 kilometara na čas.

Tom prilikom može da zauzima jedan metar širine od desne ivice kolovoza, osim kada se nalazi u raskrsnici i skreće levo ili vrši preticanje.

PEŠACI I VOZAČI ĆE MOĆI DA ODAHNU Prema nacrtu izmena i dopuna zakona o bezbednosti saobraćaja najzad će biti pravno regulisana i ova vozila!

Printscreen/Youtube/Benchmark

 

Vozač električnog trotineta je u obavezi da koristi biciklističku stazu, pešačko - biciklističku stazu ili biciklističku traku, a ukoliko ona ne postoji, pa vozi na trotoaru, ne sme se kretati brže od pešaka, a maksimalno pet kilometara na čas.

Vozač električnog trotineta, ne sme da bude mlađi od 14 godina, a za one do 18 godina starosti propisano je obavezno nošenje zakopčane biciklističke kacige na glavi u toku vožnje.

Kako stoji u nacrtu, obavezujuće je i nošenje reflektujućeg prsluka noću i u situacijama smanjene vidljivosti u saobraćaju.

Električni trotinet, po novom zakonu ukoliko ove izmene budu usvojene, neće smeti da se vozi prilikom prelaska na pešačkom, osim ukoliko on nije deo biciklističke staze.

Na električnom trotinetu se ne sme prevoziti druga osoba, a vozač kod sebe mora da ima podatke o tehničkoj specifikaciji vozila, i da ih pokaže da zahtev ovlašćenom službenom licu, jer je izmenama zakona propisano i to da je “lako električno vozilo” čija snaga motora nije veća od 0,6 kW, i čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 kilometara na čas, a masa 35 kilograma.

Javna rasprava o ovom nacrtu je u toku, i trajaće do 31. decembra.

 

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading