MUP: Uključiti električne trotinete u saobraćaj i zakonodavni okvir
Printscreen/Youtube/Benchmark

Upotrebu električnih trotineta na ulicama treba zakonski regulisati, kako bi se bezbednost svih učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo, zaključak je današnje javne rasprave o Nacrtu izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Ministarstvo unutrašnjih poslova pripremilo je, ovim povodom, niz predloga po kojima se električni trotineti svrstavaju u vozila, a oni koji njima upravljaju spadaju u kategoriju vozača, koji ne smeju biti mlađi od 14 godina.

Javna rasprava održana je u Privrednoj komori Srbije u Beogradu u prisustvu direktora Agencije za bezbenost saobraćaja Banka Stamatovića, predsednice Prekršajnog suda u Beogradu Olivere Ristanović, pomoćnika načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Zlatka Belencana i Vladana Nikolića, kao i načelnika Uprave sobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević.

Takođe, na skupu su učestvovali i predstavnici pravosuđa, profesori sa Saobraćajnog fakulteta, predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i predstavnici privrede.

Načelnik Lakićević rekao je da je ova javna rasprava dobar način da se razgovara o svim postojećim propustima u saobraćajnom zakonodavnom okviru, koji su od presudnog značaja za naše građanstvo i privredu, dok je direktor ABS Stamatović istakao da njegova agencija aktivno uključena u svim temama čiji je cilj unapređenje bezbednosti u saobraćaju, pa tako i pravljenju novog zakonodavnog okvira.

"Cilj je da budemo produktivni i sve ono što smo primetili kao grešku da ispravimo", kazao je Stamatović.

Pomoćnik načelnika Nikolić rekao je da su u javnosti bila podeljena mišljenja kada su u pitanju električni trotineti te da ih jedan deo stručne javnosti nije smatralo vozilima. "Mi smo na kraju predložili da se trotineti svrstaju u vozila, što znači da oni koji njima upravljaju jesu vozači, a to znači da će biti podložni kontroli, testiranju, isključenju, zadržavanju", naveo je on.

Prema njegovim rečima, iz MUP-a smatraju da je za ova vozila neophodno prilagoditi infrastrukturu i da je predlog da to bude biciklističke staze i trake, kao i pešačko - biciklističke staze. Istakao je da, s obzirom na to da nema razgranate infrastrukture u Srbiji, vozači trotineta mogu da koriste trotoar uz ograničenje brzine od pet kilometara na sat i uz odgovornost da su "jači" učesnici u saobraćaju. Takođe, dodao je i da je predlog da se za električne trotinete može koristiti i kolovoz, ali samo putevi na kojima dovoljena brzina ne prelazi 30 kilometara na čas.

Prilikom prelaska kolovoza, kaže Nikolić, vozač ne sme voziti lako električno vozilo, već mora sići sa njega i poneti ga, osim na prelazu bicilističke staze preko kolovoza.

On naglašava da je obaveza vozača da ima dokumentaciju sa tehničkim podacima o vozilu - snaga motora, masa i brzina.

Pomoćnik načelnika Belencan istakao je da su najmlađi učesnici i njihova bezbednost u saobraćaju prioritet novog zakonodavnog okvira.

On je naveo da zbog toga elekričnim trotinetima ne smeju upravljati lica mlađa od 14 godina, i da je preporuka svim roditeljima koji su deci kupili ta vozila da sačekaju da porastu. Takođe, kazao je da je od velike važnosti za sve vozače uočljivost - nošenje prsluka na kolovozu i zaštitne kape.

Smatra da Srbija po pitanju saobraćajnih propisa treba da je u skladu sa zakonodavnim okvirom EU i da što pre uključi mikromobilni saobraćaj u postojeći sistem.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading