SEDI, JEDAN! Društvo rukovodilaca obrazovnih ustanova u Srbiji sastavilo niz predloga koji treba da spasu našu prosvetu: Direktori škola protiv slabih dvojki!
Dvojkaši, dršte se! Direktori su rešili da vas srede! Zlatno pravilo „ko zna zna, ko ne zna - 2“ možda više neće biti tako jednostavno sprovesti jer su direktori škola rešili da što pre uvedu nova pravila u školama, a jedno od njih predviđa i da učenici ne mogu da dobiju dvojku sa prosekom ocena 1,5, već tek sa 1,75. Da li je ovo pravi problem u našem obrazovnom sistemu i da li će ovih 0,25 dobiti priliku da nešto promeni, saznaćemo nakon današnjeg sastanka direktora sa Ministarstvom prosvete.
Društvo direktora škola Srbije (DDŠS) na nedavno održanom skupu odredilo je nekoliko ključnih problema i napravilo predloge koje će predočiti Ministarstvo, a pored pomenutih dvojki, tu je i manjak profesora, ocene koje nisu pokazatelj znanja, nezadovoljstvo među prosvetarima.
Pre svega, za učenike je možda najhitnija promena ona koja se odnosi na računanje ocena. Naime, direktori smatraju da je veliki problem da učeniku koji ima aritmetičku sredinu ocena 1,5 bude zaključena dvojka, što je sada pravilo.
„Učeniku je dovoljno da kod jedne provere znanja bilo kojom tehnikom dobije ocenu, na primer, tri ili četiri, i uz sve nedovoljne ocene on će imati uslov za zaključnu ocenu dovoljan (2). Ovo neke učenike podstiče na kampanjski rad i oni ne uče kontinuirano, što nije dobra vaspitna i pedagoška praksa“, navodi se u izveštaju koji je usvojio Upravni odbor Društva direktora škola.
Da bi se ovaj problem rešio i da bi svaki odgovor učenika imao podjednak pedagoški značaj, Društvo direktora škola predlaže da se u Pravilniku o ocenjivanju predvidi da uslov za zaključivanje dvojke bude aritmetička sredina 1,75.
„Uz to, možda treba razmišljati i o tome da se zaključne ocene izvode sa dve decimale, a ne da se zaključuju na cele ocene od dva do pet. Ovo bi sigurno doprinelo objektivnijem uspehu učenika i na pravi način bi se vrednovao rad učenika i njihovo ispunjenje ciljeva nastavnih programa“, navode direktori.
Ivan Ružičić, predsednik UO Društva, rekao je da su direktori obavezni da obezbede stručnu nastavu i da u nedostatku pojedinih kadrova moraju brzo da reaguju i nađu zamenu, kao i da angažovanje penzionisanih nije dobro rešenje.
- Jedan predlog je da se ova mogućnost uredi preciznim zakonskim rešenjem, a druga da se ustanovi sistem stručne prakse za studente nastavničkih fakulteta u kojoj bi oni bili u obavezi da bar jedan semestar na master studijama provedu u školi i u neposrednoj nastavi pod nadzorom mentora iz te škole i profesora s matičnog fakulteta. Ovo bi mogao biti dobar način uvođenja u posao budućih nastavnika. Ako bi to bilo praćeno i merama države koje bi motivisale upis na nastavničke fakultete, problem bi mogao biti dugoročno rešen - smatra Ružičić, i kaže:
- Ko će da predaje programiranje za 80.000 dinara? Čekaju nas još gori dani ako ovaj problem ne počne da se rešava.
Gimnazijalcima manje časova
Gimnazijski profesori ukazali su na to da projektna nastava koja je uvedena pre četiri godine nije izvodljiva jer u školama koje rade u dve smene jednostavno nema dovoljno mesta da se sprovedu u delo planirani oblici nastave.
- Učenici u proseku imaju 6,6 časova dnevno. U ovakvim uslovima nemoguće je organizovati čas odeljenskog starešine, dodatnu ili dopunsku nastavu, sekcije, pripreme za opštu maturu. Usled velikog opterećenja, đaci sve više uče samo za ocenu, a ne za znanje.
Ružičić navodi da je predlog DDŠS da se postupno najpre smanji broj izbornih predmeta sa dva na jedan, kao i fond tih časova u trećem i četvrtom razredu takođe sa dva na jedan.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)