PROBNA MATURA Drugi dan testiranja mnogima bio lakši od matematike: Ko zna - zna!
Ekipa Alo! obišla je nekoliko beogradskih osnovnih škola u kojima je juče testirano znanje osmaka iz srpskog ili maternjeg jezika i izbornih predmeta.
Đaci su po novom sistemu birali jedan od izbornih predmeta: biologije, hemije, fizike, istorije i geografije, što je novina u odnosu na prethodne godine kada su se sve ove oblasti nalazile na jedinstvenom kombinovanom testu.
Hemiju je izabrao sagovornik Alo! Mihajlo M., a pitanje kojeg se seća bilo je: Koji rastvor nastao mešanjem šećera i vode ima najveći maseni udeo u procentima?
- Nije to ništa teško, samo je pitanje da li si sve prošao tokom priprema, ja sam video neke rupe u znanju, ali mislim da je to u redu. Ne mogu znati baš sve - rekao nam je Mihajlo.
Najteže pitanje iz biologije bilo je, prema rečima Lene P., da se odredi koji deo ima koja životinja:
- Trebalo je da odredimo čime se hrane jelen, papagaj i lisica. Odgovor je da jelen ima burag, papagaj voljku, lisica očnjake.
Za test iz geografije naši drugari kažu da je bio toliko lak da su mislili da je reč o trik-pitanjima.
- Koje je kod nas doba kada ja u Australiji leto? Ko to ne zna? - pita se Mila P. koja je polagala geografiju.
Oni koji su iz učionica izašli pre isteka roka dele se na dve grupe - one koji su uradili sve i one koji nisu znali skoro ništa.
- Prelako je bilo, išla sam na takmičenje iz srpskog i sve ovo držim u malom prstu. Svako ko je učio gramatiku i čitao lektiru nema čega da se plaši. Pitam se da li uopšte treba da se pripremam za pravi ispit - rekla nam je kao zapeta puška Teodora M. i dodala da joj je matematika prethodnog dana bila nešto malo teža, ali da je i nju završila bez problema.
Njena drugarica Milica izdvojila je kao nešto teži poslednji zadatak.
- Za dvadeseti zadatak mi je trebalo malo više vremena, dobili smo da analiziramo odlomak iz romana Branka Ćopića, i trebalo je da se zaokruže tačne tvrdnje u vezi s tim tekstom. Jedva sam uradila i 15. zadatak, jer nam je dato nekoliko dela i kratak siže o piscu, i ponuđena su četiri pisca: Branko Ćopić, Ivo Andrić, Milan Glišić i Petar Kočić, i trebalo je da odredimo koji pisac od ponuđenih je napisao ta dela - rekla je Milica.
Među zadacima kojih se sećaju, Lea M. izdvojila je onaj u kojem je trebalo odrediti glasovne promene do kojih dolazi kada se reč „radostan“ prebaci u ženski rod - „radosna“. Trebalo je zaokružiti gubljenje suglasnika i nepostojano a.
Gotovo svi osmaci su se složili da probni test iz srpskog nije bio pretežak i da se nadaju da će i na maloj maturi biti sličan.
U dvorištu škole „Drinka Pavlović“ jedan dečak je bio usamljen u tvrdnji da je matematika bila lakša od srpskog.
- Matematika je bila dosta lakša od srpskog, ne volim da čitam i zato neke zadatke nisam ni pokušao da rešim. U stvari pokušao sam, ali sam se iznervirao čim je krenulo, ne volim taj deo - rekao je on.
Jovani M. najviše muke zadala su pitanja iz gramatike.
- Meni je književnost išla lagano, ali me je zbunilo pitanje oko sintagme. Trebalo je odrediti vrstu sintagme u rečenici, nismo to odavno radili, nekako je ostalo nejasno - rekla je Jovana i dodala da se obradovala kada je videla pitanje o pripovetki „Jablan“, jer voli Petra Kočića.
Kao u zbirci, više književnosti
Kako su se složili naši 14-godišnji sagovornici, većina zadataka koje su dobili na probnom testu je gotovo ista kao u Zbirci zadataka koje su dobili za pripremu.
- Moji roditelji su smatrali da treba da počnem sa pripremama od početka polugodišta i ja sam do sada prešla zbirke po jednom. Zato sam uradila za pola sata sve. Bilo je, mislim, više književnosti nego gramatike - rekla nam je jedna Mia, i dodala da je ovaj test pokazao na čemu treba da se radi.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)