OD 5. JULA VAŽE NOVA PRAVILA Četvrtina automobila neće proći tehnički?
Zbog problematičnih kočnica i katalizatora mnogi vlasnici automobila možda neće proći tehnički pregled. Iz Odbora grupacije tehničkih pregleda pri PKS procenjuju da skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, kao ni oko četvrtine putničkih vozila.
Ovaj problem je izazvao zabrinutost medu vlasnicima automobila širom zemlje. U emisiji „Puls Srbije" automehaničar Miloš D lić je objasnio probleme s kočnicama i izduvnim gasovima.
- Disk kočnice često postane ovalan, ne samo zbog kvaliteta ugrađenih delova već i zbog pranja točkova puškom nakon vožnje, što može uzrokovati prekidanje diska hladnom vodom. Kada se disk zameni, potrebno je proveriti krive glavčine, jer će se problem ponoviti nakon 1.000 km vožnje ukoliko se ne zamene. Govoreći o izduvnim gasovima, Delić je rekao da mnogi vlasnici automobila u Srbiji greše kada uklanjaju DPP i EGR ventil, te koriste loše gorivo.
EGR ventil, pored čišćenja, služi i za zagrevanje motora u hladnim danima, a takođe smanjuje emisiju štetnih gasova. Uklanjanje DPF filtera i EGR ventila može dovesti do problema u prolasku tehničkog pregleda, a povratak u fabričko stanje može biti skup.
- Što se tiče izduvnih gasova, ljudi kod nas greše većinom. Vadi se DPF, vadi se EGR ventil i sipa se gorivo lošeg kvaliteta. Tu se dešavaju problemi.
Nisam za to da se EGR, ventili i DPF filteri, sve je to napravljeno kako bi čuvalo motor i smanjilo emisiju štetnih gasova. Ljudi ne znaju da EGR ventil, pored toga što čisti, služi i da se motor brže zagreje u hladnim zimskim danima. Samim tim smanjuje potrošnju goriva. Mi ukidamo EGR ventil i DPF filteri posle toga auto neće moći da prode tehnički pregled.
Imaćemo skupe popravke da se to vrati u fabričko stanje, a to kod nas teško prolazi. Kada kažete da polovan DPF košta 500 do 600 evra, ljudi padaju u nesvest - istakao je automehaničar.
- Dešava se da disk postane ovalan. Da li zbog kvaliteta ugrađenih delova ili zbog toga što naši vozači posle nekog puta dovezu auto u perionicu i puškom peru točkove. Samim tim se disk prekali hladnom vodom. Prilikom zamene diskova važno je da se proveri da li su krive glavčine. To se proverava pomoću aparata. On se fiksira na amortizer, okreće se glavčina i mala kazaljka pokazuje koliko je glavčina kriva, odnosno da li je za zamenu.
Možemo da zamenimo disk, ali posle 1.000 kilometara imamo isti problem. Dok se ne zamene glavčine, ostaje problem - rekao je automehaničar.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)