put
Foto: Tanjug/FOTO TANJUG/ DIMITRIJE NIKOLIC/ bg

Kada je o prugama reč, od 2012. do 2023. izgrađeno je 134,7 km novih pruga i rekonstruisan 781 km, rekao je Vesić.

- Mi u ovom trenutku gradimo 475,9 km auto-puteva i brzih saobraćajnica i pred potpisivanjem smo još tri ugovora, a to su ugovori za saobraćajnicu koja povezuje Sombor, Kulu Vrbas, Srbobran, Novi i Stari Bečej i Kikindu, koja je duga 175 km, zatim odvojak puta za Šabac i Badovince od 15 km, kao i prvi deo obilaznice oko Kragujevca duge 21 km, što je ukupno skoro 210 km novih auto-puteva i brzih saobraćajnica - rekao je on za Tanjug.

Dodao je da se planira izgradnja još 750 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, što će učiniti da cela Srbija bude saobraćajno povezana, a i da investitori lakše dolaze i da se grade fabrike i razvija turizam.

Govoreći o razvoju železnica kao drugom načinu saobraćajnog povezivanja, Vesić je istakao da je zatečena situacija bila još gora nego kod auto-puteva, od 1976. do 2012. godine Srbija nije izgradila nijedan kilometar pruge, a rekonstruisala je 31 kilometar.

- Sada prvi put imamo brzu prugu između Beograda i Novog Sada dužine 75 km, a do kraja 2024. će se završiti još 108 km brze pruge, što znači da ćemo imati 183 km do Subotice - naveo je Vesić.

Radimo 230 kilometara ka Nišu i radiće se još 135 km pruge od Niša prema makedonskoj granici, kao i 90 kilometara brze pruge od Beograda prema Šidu i hrvatskoj granici, dodao je ministar Vesić.

Kada je reč o daljim planovima, istakao je da razmišlja da predloži Vladi Srbije da se kreira program i traži pomoć Evropske unije za rekonstrukciju lokalnih puteva, kao i da će se raditi na pravljenu programa za vodosnabdevanje, kao što je urađeno za izgradnju kanalizacije.

Izgradnjom kanalizacije u okviru programa „Čista Srbija“ 2,3 miliona ljudi bi trebalo da dobiju kanalizaciju.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading