Telekom i Lučić trn u oku Šolaku
Foto: Alo/Foto ALO!

Komentarišući tvrdnje dežurnih kritičara da Telekom troši „narodne pare“, on je u intervjuu za TV Pančevo izneo činjenice.

- Telekom je izdvojio više od milijardu evra na osnovu dividendi svojim akcionarima, Republici Srbiji i građanima, kao i 2,7 milijardi evra na osnovu poreza i taksi. Kada nas protivnici napadaju kažu da koristimo državne pare. A ništa nije dalje od istine. Mi živimo isključivo od sopstvenih prihoda, od 1997. kada je kompanija osnovana nismo uzeli dinar, a milijarde evra smo dali u državni budžet, kao i građanima Srbije - objasnio je Vladimir Lučić.

Istina je potpuno suprotna od onoga što dežurni kritičari tvrde.

- Upravo oni koji nas napadaju i organizuju kampanje protiv nas uzimali su pare poreskih obveznika, svojih korisnika, narodne pare, a onda su preko „poreskih optimizacija“, umesto da plate poreze i naknade i vrate deo državi, iznosili milione evra iz Srbije i stavljali ih u džepove, što rade i danas - naglasio je Lučić, komentarišući finansijske metode Junajted grupe, koja stoji iza neprestanih kampanja protiv Telekoma.

Telekom, direktor Vladimir Lučić

Foto Alo!, Tanjug

 

Srpska kompanija im je na meti jer je jača nego ikada, pa je samo u prethodnoj godini oboreno više rekorda u poslovanju. Telekom je oborio tri sopstvena rekorda: broj korisnika, visina prihoda i operativna dobit.

- Sada imamo ukupno 11 miliona korisnika usluga, prihod u Srbiji je prvi put od osnivanja veći od milijardu evra, a na nivou Telekom grupe iznosi više od 1,4 milijarde, dok operativna dobit, kao glavni znak stabilnosti, na nivou Grupe iznosi 68 milijardi dinara, od čega samo u Srbiji 49 milijardi, i znatno je veća nego prošle godine. Ta operativna dobit govori da imamo i te kako snage da nastavimo da investiramo i da se širimo - poručio je.

U isto vreme, značajno su povećani tehnička efikasnost i organizacija. Telekom je prošle godine pustio u rad 2.000 baznih stanica, kao nikada ranije, čime je značajno povećan kvalitet 4G mreže, a optička mreža koja donosi najbrži i najstabilniji internet je stigla do 1,4 miliona domaćinstava.

Sve ovo je Telekom postigao u vreme svetske ekonomske krize, pandemije, rata u Ukrajini, dramatičnog rasta kamatnih stopa.

Nova velika snaga Telekom grupe je ponuda TV kanala u okviru Arene, najatraktivniji i najkvalitetniji sportski sadržaji.

VLADIMIR LUČIĆ: Šire neistine o nama dok iznose milione evra iz Srbije u Švajcarsku

Alo

 

- Arena sport kanali i engleska Premijer liga su najzaslužniji što je Telekom samo u Srbiji prošle godine dobio 108.000 novih korisnika, a taj pozitivni trend je nastavljen i ove godine. Prema novom biznis planu Arene, od 2025. ta ponuda će postati samostalan profitni centar. Preko Arene smo ušli u 4 miliona domaćinstava širom bivše Jugoslavije i napravili ekskluzivna partnerstva sa Dojče telekomom i Telekom Austrijom, koji nam plaćaju u zavisnosti od tržišta između 2 i 5 evra po korisniku, što su izuzetno dobre cene, prihodi od marketinga nam eksponencijalno rastu, prihod od naše klaud aplikacije takođe raste - objasnio je Vladimir Lučić. 

Kakav je bilans strategije koju aktuelni prvi čovek Telekoma Srbija razvija i primenjuje poslednjih pet godina? I tu su brojke neumoljive: 2018. godine konkurentski SBB je imao 55 odsto tržišnog učešća, a Telekom jedva 20 odsto. Danas, Telekom ima 52 odsto tržišta, a SBB 42 odsto. Potpuni preokret!

Lučić je ocenio da se konkurencija prosto nije snašla u borbi protiv nove strategije Telekoma. 

- Njihovi napadi na nas vremenom su postajali sve snažniji i sveobuhvatniji – medijske, medijsko-političke i lobističke kampanje. Prvo su bili fokusirani na Srbiju i region, a sada nas napadaju po čitavom svetu, pritom su potpuno prestali da biraju sredstva, čak su lobirali kod raznih institucija da raskinu ugovore sa nama, naravno, neuspešno - objasnio je Lučić ponašanje Junajted grupe.

Gde su suvlasnici ove grupacije napravili osnovnu grešku u borbi protiv Telekoma?

- Umesto da se bore protiv nas tako što će korisnicima davati bolje usluge i ponudu, oni su hteli silom da nas zaustave, a to je osuđeno na neuspeh, jer na tržištu pobeđuju kvalitet, bolje ideje, usluge i ponude - zaključio je generalni direktor kompanije.

Novi partner - Bank of Amerika!

Vladimir Lučić je istakao da Telekom ostvaruje partnerstva sa najjačima iz EU i SAD.

- Ispravnost naše strategije se ogleda i u tome da nas podržavaju najsnažnije finansijske institucije u svetu, od evropskih komercijalnih banaka, preko EIB, zvanične banke EU, do najnovijeg partnera Bank of America. Zajedničko za sve njih je da nas kreditiraju ne tražeći bilo kakve garancije. To znači da nam veruju, jer ko god ozbiljan pogleda u naš plan jasno mu je da će prihodi i profitabilnost Telekoma rasti u sledećih deset godina - izjavio je Lučić.

Bank of America spada u takozvanu Veliku četvorku najvećih i najuglednijih banaka u SAD, kod nje se nalazi oko 11 odsto ukupnih američkih bankarskih depozita.

Junajted medija novac prebacuje u Švajcarsku

Junajted grupa se sastoji od niza kompanija širom sveta, od ofšor firmi sa egzotičnih destinacija do onih sa stotinama zaposlenih, a po modelu poslovanja posebno je intrigantna Junajted medija, u čijem su sastavu i brojni TV kanali UG.

- Svi njihovi TV kanali su fiktivno registrovani u Luksemburgu, iako znamo da proizvode u Srbiji, ali zato oni ovde ne plaćaju poreze, takse i naknade, uključujući one za autorska prava. U celoj šemi je posebno bitna „United Media Network“ iz Švajcarske, jer sav novac koji kanali Junajted medije zarađuju ne ostaje u Srbiji, niti ide u Luksemburg, već se prebacuje u Švajcarsku. Ta firma raspolaže i upravlja silnim milionima evra, na mesečnom nivou, a niti se bavi proizvodnjom programa, niti je u zemlji gde je biznis registrovan - naveo je Lučić.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading