AKO LET KASNI TRAŽITE ODŠTETU DO 600 EVRA: Imate pravo na novac ili vaučere, a evo od čega zavisi iznos naknade
Svake godine čujemo za bar jednu lošu priču sa letovanja, gde su putnici prevareni, pa ili dobiju prljavu posteljinu, nemaju internet, smeštaj im je dalje od plaže nego što je pisalo u prospektu...ali ove godine, ogroman broj turista iz Srbije loše iznenađenje je dočekalo već na aerodromu. Pa je nakon poplava, nestanaka struje, gubitaka prtljaga, došlo i do otkazivanja letova i do češljanja prtljaga ručno, jer nije radio skener.
Stres i izgubljeno vreme ne može niko da vam nadoknadi i koliko god da psujete i nervirate se, to je otišlo u nepovrat. Ipak, postoji nešto što je moguće refundirati, a to je novac za karte ili bar zamena, kao i troškovi boravka na aerodromu.
Ukoliko je let za koji ste kupili kartu kasnio više od tri sata, tako da vama sada više ne odgovara da krenete, imate pravo na nadoknadu štete, čiji iznos najviše zavisi od dužine leta. Za letove do 1.500 kilometara to je 250 evra, od 1.500 do 3.500 kilometara - 400 evra, a za duže od 3.500 kilometara naknada je 600 evra.
Kada vam je let otkazan i vi ste preusmereni na drugi let koji poleće kasnije imate pravo na naknadu štete, koju morate da tražite sami, niko vam je neće ponuditi na tacni. Ukoliko zbog tog premeštanja kasnite manje od 2 sata možete dobiti od 125 do 300 evra u zavisnosti od dužine leta, dok za kašnjenja od 3 sata i više možete da dobijete naknadu od 250 do 600 evra.
Ukoliko je kašnjenje manje od 2 sata, svi putnici imaj upravo na hranu i piće, tj. aviokompanija može da vam ili refundira te troškove, ili po zahtevu da vaučer za iste, zato ako nešto kasni, sami se setite da tražite to!
Ako vas smeste u nižu klasu aviokompanije bi trebalo da vam isplate neku naknadu, koja opet zavisi od dužine leta, od 30 odsto vrednosti originalne karte, pa do 75 odsto.
Ipak, na žalost, ova pravila uglavnom važe kod ozbiljnijih kompanija koje imaju i nešto više cene. Kada su u pitanju lou-kost kompanije, na njihovim kartama obično piše da u slučaju kašnjenja nemamo pravo na refundaciju. Stoga treba dobro proveriti šta sve piše i sitnim slovima na karti.
Kako je nedavno objasnio Aleksandar Seničić, predsednik YUTA, lou-kost kompanija može samo da vam izvrši povraćaj novca za kartu koju ste platili i odbije odgovornost za bilo kakve druge troškove.
- Od njih ne možete očekivati da vam plate hotel ukoliko je let propao – upozorio je Seničić.
Pored nadoknade štete, aviokompanije su prilikom otkazivanja u obavezi da vam ponude besplatne obroke i osvežavajuće napitke u zavisnosti dužine čekanja, kako je propisano kompanijskom procedurom; obezbede hotelski smeštaj, kao i prevoz do njega, omogući dva besplatna telefonska poziva i slanje poruka.
Kome da se žalite?
Kako piše u Zakonu, pravo na reklamaciju ostvarujete tako što istu podnesete avioprevozniku u roku od 90 dana od dana kad je let obavljen ili kada je trebalo da se obavi. Ukoliko avio-prevozilac u roku od 60 dana od dana dostave kompletne dokumentacije ne udovolji reklamaciji ili na istu ne odgovori, putnik ima pravo da prijavi povredu ovog zakona nadležnom Direktoratu, piše na sajtu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo.
Brzom pretragom interneta, možete naći niz međunarodnih kompanija koje će zasutpati vaš slučaj ispred aviokompanije koja je napravila problem. Nekolicina njih čak su spremene da kada im dostavite sve potrebne podatke novac uplate odmah, dok one dalju naplatu od aviokompanije preuzimaju na sebe. Naravno, za ovu uslugu ove kompanije naplaćuju proviziju na iznos vaše naknade.
Kada možete da tražite refundaciju:
- kada je let otkazan usled operativnih razloga;
- prekoračenje radnih sati posade;
- prodato je više mesta nego što je dostupno
- prodato premalo karata za let
- nema dokazanih razloga za otkazivanja leta.
Nema refundacije ako je otkazivanje zbog:
- vremenskih neprilika
- vanrednog stanja
- prirodne katastrofe
- štrajka
- derogacije...
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)