polukružno okretanje
Foto: Alo/Printscreen/Youtube/Vozitese.com

Neki prave čak i kardinalne, po život opasne greške, jer su na pravila davno zaboravili. Jedna od stvari u kojima greše je gde sve sme da se uradi polukružno okretanje.

Polukružno okretanje je radnja u saobraćaju gde vozač sa svojim vozilom ostaje na svom pravcu - putu, samo menja smer kretanja.

Vozač ne sme da vrši polukružno okretanje na mestima gde je:

- zabranjeno saobraćajnim znakom
- u tunelu
- na auto putu i moto-putu
- jednosmerna ulica
- nedovoljna vidljivost (prevoj, krivine)
- preko pune linije i sl.

Polukružno okretanje se može izvesti na dva načina:

- polukružno okretanje sa manevrisanjem
- polukružno okretanje bez manevrisanja

Polukružno okretanje spada u red "opasnih" radnji u saobraćaju, među kojima su još preticanje i vožnja unazad. Vozač ih sme izvoditi samo ako su bezbedne po njega i druge učesnike u saobraćaju.

Postupak polukružnog okretanja treba da bude takav da se iskoristi najmanji prostor za okretanje i da se za što kraće vreme završi.

Koristiti veći prostor od potrebnog – "duboko ulaziti", nije dobro jer se vozilo suviše dugo nalazi preprečeno na putu i time ometa druga vozila i povećava rizik da dođe do saobraćajne nezgode. Dok, ako bi vozač koristio minimalni prostor, time bi vozilo postavio u položaj u kome ne može da uradi polukružno okretanje odjednom, što dovodi do toga da vozač mora da manevriše vozilom nekoliko puta, iako mu to nije bila namera u početku i opet predugo boravi preprečen na putu čime povećava rizik po sebe i druge učesnike u saobraćaju.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading