obilaznica
Foto: Alo/Alo!/Ognjen Radošević

Sektor građevine je veoma važan faktor u ekonomiji svake zemlje, koji osetno utiče na priliv novca u budžet, te može da nas raduje činjenica da se u na tlu Srbije, intezivno radi na čak devet veoma velikih projekata, koji će, kada budu gotovi, doneti čist profit u državnu kasu, ali i podići privredu Srbije na viši nivo.

Prema dostupnim informacijama na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastukture, u toku 2021. godine, na tlu Srbije, radilo se punom parom na izgradnji mreže puteva, koji će znatno olakšati i ubrzati saobraćaj, te i sam transposrt robe kroz našu zemlju. Radilo se  na sva tri fronta, kako na izgradnji korirora, tako i na rekonstrukciji postojećih železničkih i plovnih puteva. 

PROJEKTI KOJI SE GRADE U SRBIJI:

Pruga Beograd - Novi Sad

Pruga Beograd - Novi Sad, godinama je zbog neodržavanja propadala, zbog čega je saobraćaj na određenim pravcima bio jako usporen i otežan. Rekonstrukcijom dela postojeće, ali i izgradnjom novog železničkog pravca na kojem se nalazi veliki broj vijadukta, podvožnjaka, nadvožnjaka, te i najduži tunel u Srbji "Čortanovci" sa dužinom od 2.242 metra, do Novog Sada će se stizati za oko pola sata. Brzina kojom će se kretati vozovi na dva koloseka, izgleda ovako: Na potezu od Stare Pazove do Karlovačkih Vinograda, moći će da se kreće do 200 km/h, na delu od Karlovačkih Vinograda do Petrovaradia, kretaće se brzinom od 160 km/h , i na kraju, od Petrovaradina do Novi Sada, vozovi će se kretati brzinom od 100 km/h. Prema planu, sledeća investicija na ovom polju, jeste realizacija prućnog pravca ba relaciji Novi Sad - Subotica, dugačkoj 108 kilometara, treća je deonica kroz Srbiju, koja se nalazi u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd-Budimpešta.

Izgradnja auto-puta brze saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica

Kada se završi ovaj put, do 2024. godine, od Beograda do Šapca će se stizati za manje od 40 minuta, dok će do Loznice biti potrebno oko sat i 15 minuta. Saobraćajnice će se otvarati po etapama, te se očekuje da će deonica od Rume do Šapca biti završena početkom oktobra 2023. godine, dok će deo od Šapca do Loznice, biti priveden kraju do kraja oktobra 2024. godine. Završetkom ovog auto-puta, očekuje se da će uslediti i ekspanzija ulaganja stranog kapitala u delove oko saobraćajnice, te i da će se otvoriti mesta za još više investicija na tlu Srbije.

Izgradnja auto-puta brze saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica

Kada se završi ovaj put, a plan je do 2024. godine, od Beograda do Šapca će se stizati za manje od 40 minuta, dok će do Loznice biti potrebno oko sat i 15 minuta.Saobraćajnice će se otvarati po etapama, te se očekuje da će deonica od Rume do Šapca biti završena početkom oktobra 2023. godine, dok će deo od Šapca do Loznice, biti priveden kraju do kraja oktobra 2024. godine.

Moravski koridor

Moravski koridor trebalo bi za tri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa. Prema rečima zvaničnih predstavnika iz marta prošle godine, završetkom autoputa od Pojata do Pranjana u dužini od 112 kilometra, od Čačka do Niša če se putovati oko sat i po vremena, dok će od Kraljeva do Niša biti potrebno nekih petnaest minuta kraće.


Fruškogorski koridor

Prvog maja 2022. godine, započeta je izgradnja “Fruškogorskog koridora”, koji će voditi od Novog Sada do Rume, i prema planovima, rok završetka radova je tri godine. Prema planu, auto-put biće dugačak 47, 7 kilometara imati četiri trake od po 3,5 metra, bez zaustavnih traka, i spajaće se sa deonicama ka Šidu i Subotici. Ono što je najbitnije jeste činjenica da će se on samo nadovezati na brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica, čime će se formirati mreža kvalitetnih, brzih i modernih puteva.Izgradnjom ove deonice, rešiće se i veliki problem zagađenja teretnih vozila koja saobraćaju kroz Frušku goru i Irig.

Kulturni centar Novo Naselje

Sa svojih 2.800 kvadrata, ovo će biti jedan od najvećih objekata namenjenih kulturi u Novom Sadu. Nova kulturna stanica sadržaće veliku i malu multifunkcionalnu salu, muzički studio, izložbeni prostor, prostore za radionice i biblioteku.

Most kod Novog Sada

Nedaleko od Novog Sada, između Petrovaradina i Kovilja, gradi se most dužine 1.765 metara preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora.
Nakon izgradnje, novi tranzitni most biće najbrža veza između auto-puteva E70 i E75, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći vojvođanski grad. Most će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina.

Tiršova 2

Izgradnja nove Univerzitetske dečje bolnice Tiršova 2 na 57.000 kvadratnih metara počela je još pre dve godine, a završetak radova se očekuje do 2025. godine. Nova dečija klinika nalaziće se u okviru Kliničkog centra Srbije, u delu duž auto-puta i u neposrednoj blizini postojeće zgrade ove specijalizovane institucije. Vrednost ove investicije je 117 miliona evra.
Rekonstrukcija stadiona Čair u Nišu

Stadion Čair u Nišu čeka velika rekonstrukcija. Stadion će pored novih tribina dobiti potpuno novi travnati teren, sa podzemnim prskalicama za zalivanje i savremenim sistemom za drenažu i odvodnjavanje. Procena vrednosti radova je oko 5,2 milijardi dinara bez PDV-a.
Linijski park u Beogradu

Nova urbana atrakcija u Beogradu prostiraće se u deset celina od nekadašnje železničke pruge od Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Linijski park će imati 100.000 kvadrata pešačkih površina, 200.000 kvadrata zelenih površina, 5.000 novih stabala i 500 klupa za posetioce. Radovi su počeli prošle godine.

Stadion u Kragujevcu

Stari stadion Čika Dača će biti srušen, a na njegovom mestu će biti izgrađen moderan stadion koji će koštati 40 miliona evra. Novi stadion biće izgrađen po najvišim UEFA standardima. Moći će da primi 20.000 gledalaca na dva nivoa, a prostiraće se na preko 57.000 metara kvadratnih. Izgradnja krećr ove godine.

Izvor: Nekretnine.rs    Autor: Stevica Rajčetić

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading