NOVI PROPISI Električni dvotočkaši više neće moći na trotoar
Foto: Shutterstock/Shutterstock

Predlog je da im se zabrani kretanje po trotoarima, a da najniža starosna granica za upravljanje bude 14 godina. Tako bi scene gde trotineti ruše pešake i grebu automobile dok lete između njih mogle da postanu prošlost.

Oko 250.000 električnih trotineta, koliko se procenjuje da ih ima u Srbiji, postaće vidljivi Zakonu o bezbednosti saobraćaja, što do sada nije bio slučaj.

Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, još jedna tačka ovog predloga biće da na onim mestima gde je ograničenje brzine veće od 50 kilometara na sat trotineti neće moći da se voze.

NOVI PROPISI Električni dvotočkaši više neće moći na trotoar

Alo

 

Zlatko Belencan iz Uprave saobraćajne policije kaže da će obavezna biti i zaštitna oprema.

- Kad god se koristi kolovoz, mora se nositi fluorescentni ili svetloodbojni prsluk, kao i biciklistička kaciga - ističe.

Iz Udruženja „Sigurne staze“ smatraju da novi zakon u određenoj meri destimuliše upotrebu električnih trotineta jer u Srbiji nema dovoljno površina za kretanje. Drugi razlog je to što će vozači imati dodatni trošak za dobijanje nalepnice koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.

- Kada se neko novo vozilo definiše treba da se gleda koji je uticaj tog vozila na saobraćajni ekosistem, javno zdravlje, zaštitu životne sredine, privredu i ekonomiju. Predlog Instituta za urbanu mobilnost na javnoj raspravi bio je da se trotineti definišu identično kao bicikli - kaže Igor Velić iz ovog udruženja.

Inače, propise za električne trotinete nije uredila ni EU, već je ostavila da to urade nacionalna zakonodavstva.

M. J. M.

Neophodno po novim propisima

Fluorescentni prsluk

Zaštitna kaciga

Nalepnica ABS

Kretanje po kolovozu ili stazi

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading