vozač mobilni fudeks mađarska
Foto: Printscreen/snimak ekrana

Kako je za Alo! rekao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, prvi korak i odgovornost kada se nađemo u ovakvoj situaciji je na putnicima.

- Oni pre svega moraju da ga opomenu jer se ponaša nebezbedno i treba da se zauzmu za svoju sigurnost. Ako pak vozač ne želi da prestane s nekim nedoličnim ponašanjem, drugi korak je da obaveste policiju. U ovom slučaju, pošto su bili u Evropi, na teritoriji druge zemlje, treba da pozovu broj 112. Ako je to bilo još u Srbiji, trebalo je da okrenu 192 - kaže Okanović.

vozač mobilni fudeks mađarska

snimak ekrana

 

Inače, napominje da je, prema statistikama, svakoj četvrtoj saobraćajnoj nezgodi doprinela upotreba mobilnog telefona.

- To je utvrdilo jedno britansko istraživanje, a takva je situacija i kod nas, što dovoljno govori o tome koliko je ovo opasno.

Prema njegovim rečima, putnici u autobusima su neobično inertni kada je u pitanju njihova bezbednost.

- Ne znam šta je to u našim ljudima da neće da kažu ništa vozaču koji se loše ponaša. Nikada neću zaboraviti kada je autobus, pre već dvadesetak godina, sleteo u kanjon Morače i pri tome je poginulo više od 20 ljudi, između ostalih i vozač. Kada je urađena toksikološka analiza, utvrdilo se da je imao preko dva promila alkohola u krvi, što je moralo da se primeti. Ne može da se ne vidi ili ne oseti da je neko pod dejstvom tolike količine alkohola, ali niko mu ništa nije rekao i desilo se to što se desilo - kaže Okanović.

Inače, nije neuobičajeno da se vozači javnog prevoza budu snimljeni u ovakvim prekršajima, mada je mnogo češća situacija da telefoniraju nego da baš čitaju novine. Prema iskustvu naše koleginice, novinarke Alo! koja se vozila na relaciji Beograd-Raška, nekim vozačima ne vredi ni opomena.

vozač mobilni fudeks mađarska

snimak ekrana

 

- Vozač je telefonirao od Autokomande do Batočine, bez prestanka! Kada je jednom od putnika prekipelo i opomenuo ga, on je, ne prekidajući vezu, viknuo: „ajde ćuti tamo, nisam te ništa pitao“, a na odgovor da su životi četrdeset ljudi u njegovim rukama, ponudio mu je da izađe. Ono što je bilo poražavajuće za mene bilo je što su se neki putnici bunili što se njih dvojica svađaju i smetaju im, te su napali čoveka koji nam je možda i spasao živote jer je razgovor posle toga ipak prekinut - kaže naša koleginica.

Inače, naš zakon kaže da je za ovaj prekršaj propisana novčana kazna od 10.000 dinara i ukoliko se plati u roku od osam dana, može se prepoloviti.

Prema rečima Dejana Stevića, potpukovnika iz Uprave saobraćajne policije, telefoniranje za vreme vožnje smanjuje našu pažnju kao da smo konzumirali alkohol i da imamo 0,8 promila u krvi.

- Ukoliko ste uzeli da surfujete na internetu ili da kucate poruku, to je kao da ste vozilom upravljali pod uticajem alkohola od 1,20 promila alkohola u krvi. U pitanju je stanje teške alkoholisanosti i takav vozač po zakonu biva zadržan na trežnjenju - kaže Stević.

Fudeks ćuti

Do zaključenja ovog broja iz kompanije „Fudeks“ nisu odgovorili na pitanja novinara Alo! da li su obavešteni o ovom slučaju, da li su nešto preduzeli, kao i da li vozači dobijaju uputstva koje su njihove obaveze, koja su to nedozvoljena ponašanja i kako bi mogli da budu sankcionisani ako krše pravila.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading