Završena prva faza radova u Subotici
Prva faza radova na rekonstrukciji stanice Subotica, u okviru projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd – Budimpešta uspešno je završena 25. septembra. Radove izvodi Konzorcijum CRIC&CCCC (China Railway International Co.Ltd and China Communications Construction Company Ltd). Ova stanična rekonstrukcija je jedan od nasloženijih radova za deonicu Novi Sad - Subotica. Prva faza rekonstrukcije započeta je 12. avgusta, trajala je 45 dana, a tada je položeno 29 skretnica i 2,63 km koloseka. Završetkom prve faze stvoreni su uslovi za dalje radove na demontaži postojećih koloseka i starog mosta u stanici.
Stanica Subotica nalazi se u samom centru ovog grada i podeljena je na putnički i teretni deo. Predstavlja i čvorište na granici između Srbije i Mađarske. Radovi obuhvataju rekonstrukciju teretnih i putničkih terminala, kao i zamenu šest sporednih koloseka. Radovi obuhvataju ukupno 23 km koloseka i 113 skretnica, sa dužinom staničnih koloseka od 16 km i dužinom sporednih koloseka od 7 km, uključujući i šest objekata, tri za koja su predviđeni rušenje i rekonstrukcija kao i tri novoizgrađena.
Zbog složenosti zadataka, prvobitna metodologija izvođenja radova predviđala je podelu u pet faza, sa dugim rokom završetka, ali kratkim zatvaranjem saobraćaja, velikim pritiskom zbog preusmeravanja saobraćaja, zahtevnim procedurama i mnogim potencijalnim faktorima rizika. Odeljenje za upravljanje projektom je u više navrata sagledalo prvobitnu metodologiju i kroz komunikaciju sa Nadzornim organom i Infrastrukturom železnice Srbije neprekidno je vršena optimizacija, te je na kraju odlučeno da se radovi umesto u pet, izvode u dve faze, pojednostavljujući procedure i znatno skraćujući rok za završetak radova. Uspešan završetak prve faze ovog građevinskog poduhvata postavlja čvrste temelje za povezivanje deonice Novi Sad – Subotica sa čitavim projektom pruge Beograd – Budimpešta.
Projekat modernizacije i rekonstrukcije predstavlja kapitalni projekat saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a ujedno je i prvi projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske unije. Ukupna dužina pruge Beograd - Budimpešta je blizu 341,7 kilometara, povezuje Beograd i Budimpeštu, a 183,1 kilometar se nalazi na teritoriji Republike Srbije. Kada čitava železnička pruga bude završena i puštena u saobraćaj, to će u velikoj meri poboljšati uslove putovanja lokalnog stanovništa duž trase pruge, unaprediti ekonomski i društveni razvoj, ojačati međupovezanost Kine, Mađarske i Srbije, što je od suštinskog značaja za promociju zajedničke izgradnje inicijative „Pojas i put“ kao i evropskih razvojnih strategija.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)