BRZO, POGODNO I MODERNIZOVANO Stabilno odvijanje saobraćaja na deonici Beograd - Novi Sad
Od kada je deonica Beograd - Novi Sad puštena za saobraćaj i eksploataciju pre godinu i po dana, saobraćaj na pruzi se odvija nesmetano, bezbedno i pouzdano, i ova pruga je omiljena u srpskom narodu. Kineska železnica i srpski građevinski tim su zajedničkim naporima ostvarili pozitivan napredak u izgradnji projekta srpske pruge za velike brzine.
Brza, pogodna i modernizovana pruga poboljšala je uslove putovanja za ljude između dva velika grada Srbije, Beograda i Novog Sada, unapredila ekonomski i društveni razvoj severne Srbije i ostvarila san srpskog naroda o brzoj pruzi.
Prema saznanjima od kinesko - srpskog građevinskog tima, signalno-sigurnosni sistemi i sistem ETCS-L2 koji se trenutno koriste na srpskoj deonici pruge Beograd-Budimpešta prošli su sertifikaciju sertifikacionih tela Evropske unije zasnovanu na standardima EN 50126, EN 50128 i EN 50129, sigurnosni sistemi su dostigli najviši nivo SIL4, isti su prošli sertifikaciju DeBo u Srbiji i Mađarskoj, a funkcije sistema su u skladu sa nacionalnim tehničkim propisima Srbije i Mađarske. Među njima, osnovna oprema sistema ETCS-L2, kao što su radio blok centar, balize, pružne elektronske jedinice i dr., prošla je sertifikaciju TSI sertifikacionih tela Evropske unije, pružajući visok nivo sigurnosti i zaštite za saobraćaj vozova na ovoj pruzi.
Sistem signalizacije na deonici Beograd - Novi Sad pruge Beograd - Budimpešta je već prošao prijem i testiranja institucija treće strane EU za sistem ETCS-L2 i bezbednosne sisteme, kao i interfejse sa pružnom opremom i sistemom ETCS-L2 glavnih evropskih proizvođača, te za podsistem kontrole, komande i signalizacije dobio NoBo, AsBo i DeBo sertifikate. Sistem funkcioniše stabilno već godinu i po dana. Bezbednosni sistem signalizacije koji je obezbedila Kina, uključujući osiguranje i ETCS-L2, u potpunosti ispunjava zahteve EU za bezbednost sistema i interoperabilnost, i primenljiv je u različitim vrstama staničnih kompleksa i komplikovanijim uslovima okruženja.
Prema saopštenju, u proteklih godinu i po dana od kada je deonica Beograd - Novi Sad puštena u saobraćaj 19. marta 2022. godine, putnički i teretni saobraćaj je ostvario zapažene rezultate, sa ukupno oko 31.000 putničkih vozova (u proseku blizu 60 vozova dnevno) i oko 3.200 teretnih vozova, dok je prevezeno preko 4,65 miliona putnika, a pruga je naišla na hvalu i dobrodošlicu kod srpskog naroda. Trenutno, kineski i srpski građevinski tim na pruzi Beograd - Budimpešta ulažu sve napore da ubrzaju izgradnju deonice Novi Sad - Subotica, i željno iščekuju brz završetak i otvaranje deonice Novi Sad - Subotica kako bi se ubrzali privredni i društveni razvoj Srbije i kako bi pomogli narodu Srbije.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)