KOLIKO U SRBIJI IMA "ŠTELOVANIH" AUTOMOBILA Kilometraža se najčešće vraća njima, bitna je godina proizvodnje
Foto: Shutterstock

U Srbiji, 12,9% svih vozila ima prepravljenu kilometražu, a 37,8% je bilo oštećeno. 

Stariji automobili češće imaju prepravljenu kilometražu

 

Automobili starosti 10-20 godina u Srbiji imaju najveću šansu da im je kilometraža namerno prepravljena: 17,6% svih vozila proizvedenih 2004. godine ima prepravljenu kilometražu, potom 16,9% iz 2013. godine i 16,1% iz 2010. godine.

Iako tržišni udeo ovih starih automobila nije značajan, prilikom kupovine starijeg vozila treba biti izuzetno oprezan.

Automobili proizvedeni 2004. godine imaju prosečno vraćanu kilometražu od 77.762 km, 2013. godine - 65.250 km, a 2010. godine - 67.079 km. Generalno, kupci novijih automobila manje su podložni prevarama vezanim za kilometražu.

"Prekretnica u Srbiji je 2016. godine kada je udeo vozila sa prepravljenom kilometražom pao sa 13% na 9,1% u 2017. godini. Ako je automobil proizveden posle 2017. godine, rizik od dobijanja vozila sa izmenjenim brojačem kilometara je manji. Međutim, kako ti automobili budu stariji, verovatno će im se kilometraža prepravljati kako bi se očuvala njihova vrednost", objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak kompanije carVertical.

Najviše oštećeni automobili stari od 7 do 16 godina

 

Starija vozila obično imaju manje zabeleženih incidenata. Međutim, ovo nije zbog toga što su vozači bili pažljiviji u prošlosti, već zato što su informacije o nesrećama bile registrovane u fizičkim dokumentima, umesto da budu postavljene na internet.

Automobili proizvedeni između 2007. i 2016. godine imaju najviše oštećenja u Srbiji. Iako se manje ogrebotine takođe smatraju oštećenjima, mnogi automobili su takođe učestvovali u ozbiljnim nesrećama koje mogu narušiti njihovu bezbednost i kvalitet vožnje.

Najgora situacija je kod automobila proizvedenih 2013. godine, gde je 47,3% svih vozila koja su proverena na carVertical imalo zapise o oštećenjima, zatim 2012. godine - 43,9%, i 2021. godine - 40,7%.

Opšta statistika otkriva da je više od trećine automobila u Srbiji bilo oštećeno u nekom trenutku, što sugeriše da mogu imati skrivenih problema, pišu mediji.

Kupci najčešće proveravaju novije polovnjake

 

Automobili starosti 5-10 godina čine 50,3% svih provera istorije izvršenih u Srbiji na carVertical platformi, što znači da vozači traže novije vozila.

Prema istraživanju, najpoželjniji su automobili proizvedeni 2017. godine, sa udelom od 10,3%, zatim 2016. godine - 9,2%, i 2018. godine - 9%. Automobili proizvedeni između 2001. i 2008. godine čine samo 15,4% svih proverenih vozila.

Kako su vozači manje zainteresovani za starije automobile, takođe postoji manje izbora u ovoj starosnoj kategoriji.

Prosečna starost proverenih automobila u Srbiji je porasla u poslednjih nekoliko godina: sa 9,8 godina u 2021. na 10,5 godina u 2023.

Ovo prati rezultate u drugim ispitivanim zemljama, gde prosečna starost proverenih vozila varira između 9 i 11 godina.

 

@alo_portal Juče je počela isplata mladima do 16 godina. Na šta planirate da potrošite ovaj novac? #fypシ #fypシ゚viral #srbija #alo #alodnevnenovine #beograd #alonovine ♬ original sound - Alo_portal

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading