EKSKLUZIVNO! ALO! OBIŠAO NOVU STANIČNU ZGRADU BEOGRAD CENTRA Radovi pri kraju, vrše se pripreme za otvaranje Železničke stanice koja je kao svemirski brod
Železnička stanica Beograd Centar u Prokopu svečano će biti stavljena putnicima na raspolaganje sutra, baš na Dan oslobođenja Beograda, kako je i najavio predsednik Aleksadar Vučić, a ekipa Alo! imala je priliku da vidi kako izgleda ovo savremeno železničko čvorište u našem glavnom gradu pre otvaranja.
Pod staklenom kupolom nalazi se impozantno zdanje sa modernim sadržajima – blagajnama, liftovima, pokretnim stepenicama... Nova stanična zgrada ima oko 5.600 kvadratnih metara prostora, sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest čija je površina oko 600 kvadrata, a ispred se nalazi 88 parking mesta.
Da bi sve bilo spremno za otvaranje, na završnom sređivanju užurbano se radi 24 sata, u šta se i naša ekipa uverila na licu mesta.
Stanica u Prokopu imaće i komercijalne sadržaje, a to je nešto što je putnicima najviše nedostajalo do sada.
- To je sada rešeno. Stanična zgrada je počela da se radi davne 1976. godine, međutim u ovom građevinskom naletu i u okviru celokupne modernizacije srpske železnice, konkretni radovi na samom Prokopu su počeli pre nekih godinu dana, tako da će od 20. oktobra putnici imati na raspolaganju ne samo putničke blagajne, već i one komercijalne sadržaje koji su nedostajali, kao što su restorani, banka, pekare, apoteka, kafići, sve ono što je putnicima potrebno da imaju kvalitetno i ugodno putovanje - objasnio je Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Napravljene su pokretne stepenice i liftovi, čime je uspostavljena veza same stanice i stanične zgrade sa peronskim prostorom i time je dobijena celina u saobraćajnom i funkcionalnom smislu u korist svih putnika.
- Ljudi koji putuju znaju da se stanična zgrada gradi na takozvanoj koti 105. To je stanična ploča koja se nalazi iznad peronskog dela gde se kreću vozovi - rekao je Stanisavljević i podsetio da od Beograda do Novog Sada već imamo brzu prugu za 200 kilometara na sat, da će do kraja 2024. godine biti izgrađena deonica od Novog Sada do Subotice, a sve to utiče na povećanje broja putnika i povećanje broja vozova.
Faza po faza
Svoje prostorije u Prokopu imaće zaposleni iz Infrastrukture železnice Srbije i Srbija voza. Radovi na izgradnji nove stanične zgrade u Prokopu počeli su početkom avgusta 2022. godine sa, rokom za završetak radova od 15 meseci. Tome je prethodio završetak radova na ploči železničke stanice Beograd Centar, na koti 105, površine od skoro 50.000 kvadrata, čime su se stekli uslovi za početak izgradnje nove stanične zgrade u Prokopu.
Železnička stanica Beograd Centar je glavna železnička stanica od 1. jula 2018. godine, kada je postala polazna i dolazna stanica za gotovo sve vozove u unutrašnjem i međunarodnom putničkom saobraćaju u Beogradu. Stanica Beograd Centar je 19. marta 2022. godine postala početna i krajnja za vozove na prvoj srpskoj brzoj pruzi, između Beograda i Novog Sada. Infrastruktura železnica Srbije podseća da je izgradnja nove glavne železničke stanice Beograd, u Ulici Stevana Filipovića, u Prokopu, počela 3. decembra 1976. godine, radovi su trajali svega dve godine, da bi 1996. bili u ograničenom obimu nastavljeni, a zatim 2001. godine ponovo potpuno obustavljeni. Intenzivni radovi u Prokopu nastavljeni su tek 3. decembra 2014. godine, da bi 26. januara 2016. godine bio obeležen završetak prve faze izgradnje stanice, u prisustvu tadašnjeg predsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića.
U Prokopu trenutno saobraća više od 300 putničkih vozova koji se kreću kroz samu stanicu, pa će modernizacija železnice, izgradnja i ove stanice i celokupne železničke mreže u Srbiji doprineti mnogo većem interesovanju putnika, mnogo većem poverenju u Železnicu Srbije, a time će i Beograd, kao i cela Srbija dobiti novu, savremenu, efikasnu, kvalitetnu železničku stanicu po uzoru na najbolje i najlepše stanične objekte u Evropi, istakao je Stanisavljević.
- Stručnjaci navode da smo od jednog koncepta železničke stanice koja je čeona, a to je stara železnička stanica u Beogradu, u Nemanjinoj ulici, gde su vozovi dolazili i praktično se okretali pa se vraćali, sada dobili jednu prolaznu stanicu kroz Beograd Centar koja je po uzoru i principu svih najkvalitetnijih i najefikasnijih železničkih stanica u Evropi. Prokop zaista to ispunjava i on je to dokazao u funkcionalnom smislu. Već četiri godine Prokop ima ozbiljan broj vozova koji saobraćaju na dnevnom nivou, ozbiljan broj putnika koji tu prolazi - ocenio je on i dodao da je železnička stanica, ne samo u Srbiji već i svuda u svetu, živi sistem koji prati razvoj gradskog jezgra i prilagođava mu se.
Vučić: Videćete, to je velelepni deo grada
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je na puštanju u rad auto-puta Ruma-Šabac da nas 20. oktobra čeka otvaranje Prokopa i da je to velika stvar koja se čekala 53 godine.
- Srećan sam što smo to mi uradili. Videćete, izgleda velelepno, a tu će se izgraditi i nove zgrade. To će biti potpuno novi deo grada, koji će morati još infrastrukturno da se opremi. Super će da izgleda - poručio je tada Vučić i najavio je da će Srbija do marta 2025. imati novu generaciju vozova po evropskim standardima koji će moći da putuju do Budimpešte, Beča, Istanbula. Predsednik je dodao i da će srpska prestonica dobiti metro 2028/2029. godine.
U sklopu priprema za otvaranje, urađena je i rekonstrukcija ulica koje prilaze Prokopu - Dragana Mancea, Prokupačka, Zvečanska i Oblakovska.
Posle nekoliko decenija naša prestonica dobija novo veliko saobraćajno čvorište, ono će biti za naredni vek, takvog kapaciteta napravljeno i pruženo na raspolaganje svim putnicima koji dolaze sa bilo koje strane sveta, Evrope ili Srbije u Beograd, rekao je ranije gradski menadžer Miroslav Čučković.
Prema njegovim rečima, rekonstrukcija glavnih železničkih pruga je pružila mogućnost da milioni putnika počnu ponovo da koriste železnicu.
- „Soko voz“, linija do Novog Sada, pokazala je koliko ljudi žele takvu vrstu udobnosti i prevoza i izgradnja nove pruge Subotica i dalje ka Budimpešti, koja će biti završena u naredne dve godine, kao i završnica pruge prema Nišu i Solunu, ovo mesto će učiniti još frekventnijim za dolaske i odlaske svih putnika - rekao je Čučković.
Vesić: Sve što predsednik obeća - završi!
Evo više od pet decenija gradimo jednu železničku stanicu, bilo je i vreme da se radovi okončaju pošto su počeli da je grade još 1971. godine, i završena je jer predsednik Vučić ostvaruje sve one planove koji su u Srbiji postojali decenijama, ali se nisu realizovali jer nije bilo novca ni političke volje, a ni znanja, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)