SAMO U SRBIJI PEŠACI GINU NA AUTO-PUTU Udar vozila u čoveka pri brzini od 80 km/h je kao pad sa osmog sprata
Javnost je ostala u šoku kada su u selu Krnjevo kod Velike Plane majka S. Š. (46) i njena ćerka (17) poginule jer su su pretrčavale auto-put kako bi ušle u autobus koji je trebalo da ih preveze do Beograda.
Na društvenim mrežama pojavio se uznemirujući snimak čoveka koji sa svojim ljubimcem pokušava da pređe auto-put kod Mostarske petlje u Beogradu, dok automobili velikom brzinom jure iz jednog i drugog smera.
Iz Direkcije za puteve pre više godina apelovali su na građane da ne pretrčavaju auto-put kod "Steka" u Beogradu, već da koriste podzemni prolaz kod Hitne pomoći.
Podsećamo, u nesreći pre nekoliko godina kod Bubanj Potoka žena je poginula dok je pretrčavala auto-put. Na nju je naleteo automobil oko 2 sata, iza ponoći.
Ista situacija već 20 godina
- Pre oko 20 godina kada je Srbija tek ušla u evropski sistem, prvi put smo slali izveštaj o saobraćaju u Ženevu, a vratili su nam ga uz obrazloženje da imamo grešku jer smo imali dve osobe koje su poginule na auto-putevima. To nažalost nije bila greška, a vidimo i dan danas se pretrčava svuda - rekao je za "Blic" Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
On se osvrnuo na to da u gradovima na pojedinim većim saobraćajnicama uglavnom postoji ograda koja deli dva smeta kako ljudi ne bi pretrčavali, ali to nije moguće svuda uraditi, pogotovo ne na auto-putu.
- Meni nije jasno zašto neko pretrčava ulicu, a tek auto-put. Šta uraditi nekome ko pretrčava auto-put, i kako na njega uticati, ja zaista ne znam. Potpuno je nejasno da je neko ko razmišlja u stanju da sebe dovede u takvu situaciju. Dovoljno se samo reći da ma kakva god da je nesreća na auto-putu u pitanju policija, Hitna pomoć i vatrogasci ne smeju da intervenišu iz suprotnog smera, pa čak i da moraju, a to na auto-putu znači da moraju da obiđu i po nekoliko desetina kilometara da bi došli tamo gde se desila nesreća. Šta mogu da urade, da se parkiraju u smeru gde do nesreće nije došlo i da sa punom opremom prelaze preko auto-puta, pa to je nemoguće - upozorava Okanović.
Koja brzina je smrtonosna za čoveka
Sudar vozila koje se kreće brzinom od 40 km/h sa pešakom ekvivalentan padu sa drugog sprata zgrade, sudar pri brzini od 60 km/h padu sa petog sprata zgrade, dok pri sudarnoj brzini od 80 km/h padu sa osmog sprata zgrade.
Pri brzini od 30 km/h smrtno strada 10 odsto pešaka, brzini od 40 km/h strada 20 odsto pešaka, od 50 km/h smrtno strada 40 odsto pešaka, dok pri brzini od 60 km/h smrtno strada 80 odsto pešaka.
Maksimalno dozvoljena brzina na auto-putu je 130 kilometara na sat, a to bi onda značilo da ako pri toj brzini automobil udari u čoveka smrt je neizbežna.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)