JOŠ JEDNA TURISTIČKA AGENCIJA U BLOKADI Oglasili se iz Ministarstva turizma, evo da li će putnici ostati BEZ NOVCA koji su uplatili za aranžmane!
Ova informacija odmah je dospela u žižu javnosti posebno zbog toga što je desetine putnika zabrinuto za to da li će dobiti povrat novca kojim su platiti svoje aranžmana.
Problem nastao zbog neplaćenog poreza
Kako su naveli iz inspekcije Ministarstva turizma do blokade je došlo zbog neplaćenog poreza.
- Ono što mi imamo kao informaciju, iako je to u nadležnosti poreske inspekcije i policije je da je došlo do neizmirenja poreskih obaveza i blokirani su svi računi ove agencija. Tokom septembra i oktobra primili smo 31 prijavu protiv ove agencije, a od početka 56 turističke inspekcije. Od toga je rešeno 28, i agencija je vratila 2,7 miliona dinara - rekla je za Dunja Đenić pomoćnica ministra turizma.
"Barcino" nije član JUTE
- Pošto "Barcino turs" nije članica "JUTE" ne znam o čemu se tačno radi, i koji je razlog ove situacije. Ipak, ukoliko se oni nastave da rade regularno, odnosno više ne budu u blokadi, biće u obavezi da plate sve otkazane aranžmane - govori Aleksandar Seničić, direktor "JUTE".
On objašnjava da agencija mora da bude osigurana jer je to uslov prema Zakonu o turizmu. Ta osiguranja se kreću i rasponu od 30.000 do 400.000 evra jer osiguravajuće kuće ne žele da osiguravaju iznad te cifre. U ovom slučaju sa "Barcino tursom" to znači sigurnost za putnike.
- One turističke agencije koje iz nekog razloga nisu realizovale putovanja iz bilo kod razloga, a utvrdi se da je agencija insolventna, onda turistička inspekcija to objavi. Tek onda se otvara polisa osiguranja, i putnici će biti obavešteni šta je potrebno da dostave od dokumentacije kako bi potraživali novac koji su uplatili - navodi direktor "JUTE".
Kako Seničić ukazuje, dok je "JUTA" bila zadužena za isplate osiguranja oštećeni putnici su najviše čekali do dva meseca.
- Sada ta korespodencija sa osiguravajućim agencijama nije na nama, a rok za isplatu propisan Zakonom o osiguranju je do tri godine. Ipak, to u praksi nikada ne traje toliko dugo, otprilike od tri do šest meseci je prosek - napominje on.
Putnici moraju da budu odgovorniji
- Sa današnjom tehnologijom, internetom i pametnim telefonima ljudi lako mogu da provere kakva je neka agencija. Tu su brojne platforme i forumi sa utiscima gde putnici hvale ili pričaju o svojim lošim iskustvima. Osim toga putnicima je na sajtovima Narodne banke Srbija ili Agencije za privredne registre da provere u kom je stanju agencija, da li je likvidna, i ima li validnu garanciju - ukazuje Seničić.
On ističe da je uveden novi jedinstven sistem garancije i provere za sve turističke agencije kako bi se izbegle baš ovakve situacije.
- Garancije putovanja biće izdavane iz tog sistema, i putnik će imati jedinstveni broj gde će moći da vidi da li je njegovo putovanje u redu. Kada ne dobiju takav papir onda nisu ni zaštićeni. To bi već u punom jeku trebalo da profunkcioniše od naredne godine - kaže Seničić.
Dodaje da se još uvek dešava da ljudi od agencije dobiju blanko priznanicu bez fiskalnog računa što je nedopustivo.
- Mi imamo strašan problem sa putnicima jer oni ne žele da budu edukovani. Malo je neodgovorno da daju tolike novce na raznorazne aranžmane, a da ih ne interesuje da li je ta agencija pouzdana. Putnik mora da bude uključen u taj proces, mora malo da povede računa o tome, i da zna šta je validna dokumentacija koju mora da dobije od agencije - upozorava on.
Seničić objašnjava da se potom ta ista dokumentacija u slučajevima potraživanja osiguranja mora kompletno podneti ne bili se dobio novac.
Šta sve spada u validnu dokumentaciju:
- ugovor o putovanju
- program putovanja
- opšti uslovi putovanja
- potvrda garancija putovanja
- fiskalni račun
Seničić navodi da je čest slučaj bio da putnici imaju samo neki od ovih dokumenata.
- Osiguravajuće kuće su po dobroj volji isplaćivali novac iako su ljudi imali samo jedan od papira, ali oni nisu u obavezi da to urade ako nemate svu potrebnu dokumentaciju sa sobom - govori Seničić.
Pomoćnica ministra turizma, Dunja Đenić je svojevremeno istakla je da je veoma važno da putnici budu upućeni u svoja prava, i da će agencije od oktobra biti u obavezi da sve svoje podatke o poslovanju unose u Centralni informacioni sistem (CIS).
Ona je ipak apelovala na putnike da se informišu o određenim obavezama koje je agencija dužna da ispuni.
- Prilikom kupovine turističkog putovanja agencija je dužna da im uruči ugovor, odnosno potvrdu o putovanju, opšte uslove i program putovanja, potvrdu o garanciji putovanja i fiskalni račun. Na sajtu Ministarstva na baneru "informacija za putnike" nalazi se link gde svako može da proveri validnost dobijene potvrde o garanciji putovanja ukucavanjem verifikacionog koda - navodi Dunja Đenić.
Agencija "Barcino tours" još se nije oglasila povodom blokade.
(Blic)
BONUS VIDEO:
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)