PRUGA PIREJ - BUDIMPEŠTA ĆE BITI EKONOMSKA INJEKCIJA ZA PRIVREDU SRBIJE Svima koji se nalaze na ovoj trasi doneće boljitak
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić danas je sa makedonskim kolegom Blagojem Bočvarskim potpisao Memorandum o izgradnji brze pruge od Niša do Skoplja, za koji će dve zemlje zajednički zatražiti sredstva od Evropske unije.
Sve će biti deo transportnog pravca od luke Pirej u Grčkoj, preko Severne Makedonije i Srbije, pa do Mađarske.
Kada projekt bude završen, izgledaće ovako:
Kako je već objasnio ministar Goran Vesić, ta pruga će biti modernizovana i elektrificirana, za brzine od preko 120 kilometara na sat. Trenutno je u toku projektovanje deonice Niš - Preševo, duge 135 kilometara, a makedonski partneri će projektovati oko 50 kilometara od granice do Skoplja.
- Nastavljamo da gradimo. Mi smo transportni pravac od luke Pirej ka Evropi. Imaćemo ogromne beneficije, i za privlačenje investicija, ali i direktno, od transportnih usluga - rekao je Vesić.
Kako je za Alo! rekla Radojka Nikolić, ekonomski analitičar, ova veza će celom regionu, pa i Srbiji doneti veliku korist.
- Ta pruga ima dosta koristi za nas jer smo na toj trasi - kaže stručnjakinja koja prati ovu oblast skoro tri decenije.
Kako je objasnila, svima koji se nalaze na toj trasi, doneće boljitak.
- Nije tajna i potpuno je jasno da Kina ulaže, daje novac jer će ovo doneti veliku korist. Prvo su kupili luku Pirej, zatim proširivali vlasništvo malo po malo, potpisivali sporazume sa zemljama koje su uključene. Koliko mi je poznato samo još sa Budimpeštom nisu završili te sporazume. A koliko je Kini značajno da ide od Pireja do centralne Evrope, toliko je i nama važno povezivanje sa Budimpeštom jer je to način da se povežemo sa tim delom kontinenta i ekonomski i trgovinski - objašnajva ona.
Kako dodaje, posebno će boljitak osetiti južni delovi naše zemlje.
- Posebno je to važno jer od Leskovca, Niša nemamo druge takve veze. Značajno je i za putnički i za teretni saobraćaj, jer tek vezom sa Budimpeštom mi se povezujemo sa cetralnom Evropom dovoljno i adekvatno - kaže i dodaje:
- Neverovatno je da nam je trenutno jedina pruga i jedina međunarodna železnička linija Beograd - Bar, a morali bismo da imamo i druge veze. Poznato je i koliko je železnički saobraćaj i isplativiji i pogodniji iz drugih razloga.
Kako zaključuje Nikolićeva, vredelo je čekati pomeranje rokova, jer će za Srbiju i region njeno puštanje biti višestruko isplativo.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)