SMEŠTAJA SKORO I DA NEMA VIŠE Srbija omiljena destinacija stranaca, za praznike dolazi veliki broj turista
Između 80 i 90 odsto smeštajnih kapaciteta širom Srbije već je popunjeno za novogodišnje praznike, a prema podacima iz oktobra, broj dolazaka turista je za oko devet odsto veći u odnosu na isti period 2022. godine, naveo je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA) Aleksandar Seničić.
On je rekao da će 2023. biti rekordna turistička sezona, kao i da broj noćenja u srpskim hotelima i apartmanima konstantno raste.
- Srbiju polako uvodimo među destinacije gde turisti provode vikende, ali i nešto duže vreme kako bi obišli veći deo Srbije - rekao je Seničić za RTS.
Seničić je dodao da je uobičajena praksa da se na kraju godine kapaciteti rasprodaju, naročito u velikim gradovima, poput Beograda, Novog Sada, Niša, Kragujevca...
- Popunjeni su i istočni, jugoistočni, te jugozapadni deo Srbije. Imamo veliki broj stranih gostiju, pre svih, turiste iz Bugarske i Rumunije, pa se ti aranžmani rasprodaju i do godinu dana unapred - naglašava Seničić.
Direktor JUTA smatra da je popunjenost kapaciteta smeštaja rezultat dobrog proboja na tržištu hotela, ali i akcija lokalnih turističkih organizacija i Nacionalne turističke asocijacije.
- Istu situaciju imamo i na planinama. Sve je više stranaca. U banjama takođe, one žive i u ovom dobu godine od stranih gostiju - rekao je Seničić.
On je istako da se očekuje i veliki broj stranaca u prestonici tokom januara.
- Sve utiče na dolazak turista, pa tako i brojni programi. Kulturne manifestacije, koncerti na gradskim trgovima na više mesta u gradu... I ne samo u Beogradu. To je motiv i za domaće goste kada menjaju svoja mesta. Vrlo često ljudi iz Beograda putuju za Novi Sad ili za Niš i Kragujevac, kao i u obrnuto - ističe Seničić.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku iz oktobra, cene smeštaja su više za 13 odsto, a Seničić smatra da je Srbija i pored viših cena konkurentna.
- Povećanje broja gostiju govori da smo apsolutno konkurentni. Čim imamo povećanje broja dolazaka, to najbolje govori o tome da li su cene realne. Do poskupljenja je moralo da dođe, shodno opštoj inflaciji u zemlji i inostranstvu, i to je realan odnos cene i kvaliteta u ovom trenutku - naglašava Seničić.
On ističe da je, pored velikog broja poseta turista iz Bugarske i Rumunije, sve više gostiju iz Mađarske, Turske, Grčke, ali i čitave Evrope.
- Imamo i veliki broj turista iz Kine, što je direktna posledica uspostavljanja linije između Beograda i Pekinga. Čim imate dobru ili laku dostupnost neke destinacije, onda je logična posledica toga veliki ili sve veći broj gostiju iz te destinacije - kaže direktor JUTA.
Naglasio je da kineski turisti postepeno osvajaju Srbiju i da je potrebno da ugostitelji i hotelijeri prilagode svoje navike onome što oni žele da vide i posete u našoj državi.
- Fali nam, pre svega, turističkih vodiča koji dobro govore kineski jezik, ali se na tome radi iz godine u godinu i to je dobar put - zaključio je Seničić.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)