GENERACIJA Z ODLUČILA KOJOJ MREŽI NAJVIŠE VERUJE Mislili smo da oni samo dele budalaštine, ali mladi iznenadili
Foto: Shutterstock

U istraživanju, koje je obuhvatilo preko 1.800 Amerikanaca iz pet različitih generacija, učestvovalo je više od 600 pripadnika Generacije Z, definisanih kao osobe rođene između 1997. i 2012. godine. Ispitivanje je bilo fokusirano na one starije od 18 godina.

U okviru istraživanja, ispitanici Generacije Z su ocenjivali stepen poverenja u nekoliko vodećih društvenih mreža.

YouTube je, sa 59% ispitanika koji ga smatraju delimično ili veoma pouzdanim, zauzeo vrh liste. Samo 28% ispitanika je smatralo YouTube delimično ili veoma nepouzdanim, što ga čini platformom sa najvećim stepenom poverenja među anketiranim Generacijom Z.

Instagram se našao na drugom mestu, iako je njegova percepcija bila podeljenija. Oko 40% pripadnika Generacije Z smatra Instagram pouzdanim, dok ga 45% smatra nepouzdanim. Zanimljivo je da je 15% ispitanika bilo neodlučno.

Facebook, nekada dominantna društvena mreža, sada se suočava sa izazovom u vidu smanjenog poverenja među mlađim generacijama. Čak 60% odraslih iz Generacije Z smatra Facebook delimično ili veoma nepouzdanim, dok ga samo 28% smatra pouzdanim, što ukazuje na značajan pad poverenja u ovu platformu.

TikTok, koji je inače popularan među Generacijom Z, takođe se suočava sa pitanjima poverenja. Prema istraživanju, 57% Generacije Z smatra TikTok nepouzdanim, dok 30% ispitanika veruje u njegovu pouzdanost.

Razlozi za ovakve percepcije poverenja mogu biti višestruki. Facebook je, na primer, imao svoj deo kontroverzi, a mnogi pripadnici Generacije Z jednostavno ne koriste ovu platformu. S druge strane, X, prethodno poznat kao Twitter, postao je kontroverzan nakon što ga je 2022. godine preuzeo Ilon Mask. TikTok, često na meti zbog sigurnosnih briga vezanih za njegovu matičnu kompaniju ByteDance sa sedištem u Kini, suočava se sa povećanim nadzorom od strane zakonodavaca.

Ovi rezultati istraživanja pružaju važan uvid u promenljive stavove prema digitalnim platformama i društvenim mrežama, posebno u kontekstu Generacije Z. Dok YouTube uživa visok stepen poverenja, druge platforme se bore da pridobiju poverenje ove demografske skupine, prenosi Telegraf.rs. 

BONUS VIDEO: 

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading